2009. november 20., péntek

Valami Amerika 1


Illés Dániel (11/B) a tavalyi tanévet az Egyesült Államok keleti partján, közvetlen az Atlanti-óceán mellett, New Jersey államban töltötte. Élményeiről az érdeklődő hallgatóságnak (számosan voltak!) a könyvtárban képes beszámolót tartott. Nagyon élveztük. Aki nem tudott eljönni, itt egy kis ízelítőt kap Dani "nagy utazásáról".












2008. augusztus 28-án szálltam repülőre, hogy végre kimenjek az Egyesült Államokba. Bécsből indultam, hogy így közelebb legyen, illetve kicsit még fokozzuk az izgalmakat.
A világ már tárva állott aznap. Tudtam, hogy nem lesz egy egyszerű kaland, de bevállaltam. Sokan talán nem merték volna, de én megtettem. Aznap este értem a Philadelphia International Airportra. Már vártak is rám. Jozsef Dekovacs (továbbiakban a fogadóapám) várt a reptér terminálján kívül. Rögtön stílusos fotózkodással kezdte, hogy megörökítse a pillanatot az utókor számára. Akkor, azon a helyen, abban a pillanatban megkezdődött valami új és csodálatos, izgalmaknak cseppet sem híján levő boldog 10 hónap Amerikában.
A fogadócsaládom szeretetén és gondviselésén kívül nagyon sokat kaptam a diákközösségtől is, ahol együtt voltam egy fiúval és hat lánnyal. Élményekkel teli hónapok sorozatán -nem tagadom - immár túl vagyok. Tele kérdésekkel, és megválaszolatlan gondolatok kavarognak a fejemben. Vajon álom volt mindaz, aminek részese voltam pár hónapra, vagy valóság,de akkor jól beüthettem a fejemet, hogy egy ideig nem tértem magamhoz? A külvilág ingereiből leszűrve ez valóban igaz volt, illetve az. Úgy vélem, hogy ami elkezdődött, és ilyen szép, az nem érhet véget még...
Most egyelőre csak a hírnök szerepét tudom gyakorolni, és delegálni az amerikai kultúrát minél szélesebb csoportoknak. A fogadóapám továbbra is serényen küldi a képeslapokat, és jókívánságait.
Megjegyezném, hogy 2009. június 24-én érkeztem vissza Magyarországra, mint diplomás, középiskolát végzett, félig magyar, félig pedig amerikai érzetű diák.

Illés Dani 11/B

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése