2009. november 4., szerda

Új könyvek

Jó hír a szépirodalmat kedvelőknek, hogy október hónap folyamán néhány igazi csemegét sikerült vennünk. A rendelést a bookline.hu weboldalon bonyolítottam. Jóval olcsóbban kaphatók a könyvek, a viszonylag régen megjelentek is fellelhetők, 10E Ft fölött pedig a házhoz szállítás ingyenes. Ez itt nem a reklám helye, csak egy hasznos információ így karácsony előtt....mert a legszebb ajándék a könyv. (Szerintem.)

Próza:
Háy János: A Gézagyerek - drámák és novellák
Parti Nagy Lajos: Hősöm tere - regény
Rakovszky Zsuzsa: A kígyó árnyéka - regény
Rakovszky Zsuzsa: A hullócsillag éve - regény
Spiró György: Feleségverseny - regény
Ulickaja, L.: Vidám temetés regény

Versek:
Lackfi János - Vörös István: Apám kakasa - változatok klasszikus magyar gyerekversekre
Szép versek 2009

A fenti listából az elmúlt évek során jópárat elolvastam.
Rakovszky Zsuzsa regényei különlegesek. A kígyó árnyéka egy nő életét meséli el a 17. században, ahogy a könyv fülszövege írja, "a családi és szerelmi "veszedelmes viszonyokon", az embereket tápláló és felemésztő kapcsolatok hullámzásain...." keresztül. Nyelvezete a mai szemnek/fülnek kicsit archaikus, de számomra ez még inkább emelte a könyv varázsát.
A hullócsillag éve - már a cím is telitalálat- 1956-ra utal. Egy kislány szemével látjuk az ötvenes éveket Magyarországát. Anya és lánya egy határszéli kisvárosban élnek. Izgalmas szerkesztésű regény. Én magam is ráismertem kisgyerekkorom -azt hittem teljesen elfelejtett- hangulataira, színeire, tereire, a bölcsöde és az óvoda szagaira, ételeire.
Spiró György könyvével a tavalyi Könyvhéten találkoztam. Nagy médiavisszhangja volt, de én nem ezért vettem meg. A Fogság című regénye nagyon-nagyon tetszett, de erre most és itt nem térek ki. Csak annyit, hogy lebilincselően jó könyv az antik korból/korról.
Nos a Feleségverseny egészen más. Humora gyilkos, a (közeli) jövő, amit bemutat elég kiábrándító, de mindettől függetlenül remek olvasmány. És! Hogy nem az irodalom megy az élet után, hanem fordítva is lehetséges . A város tele van a Feleségverseny c. tv-műsor óriásplakátjaival.
Ljudmila Ulickaja könyve a Vidám temetés már a címében is meghökkentő. De regényhősei szintén. Aki már olvasott az írónőtől ezt a könyvet is nagyon fogja szeretni, aki pedig még nem, gyorsan olvassa el.
Bevallom, hogy versben "nem vagyok erős". De Lackfi János és Vörös István aktualizált gyermekverseit nem lehet letenni. Már a cím is Apám kakasa ...de nem folytatom, egy kis ízelítőt adok: "Ej, mi a szösz, kakas szaki,
csak nem a szobában lakik?
Megzakkant tán az öregem,
s beengedi ide nekem?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése