2009. október 13., kedd

A divatról... kicsit másképp :)


Mi is az a divat? Egyenfekete haj, amit minden második lányon látok? Méregdrága új farmer, amivel felvághatsz? Stílus?...


A divat… fantázia. Kreatív emberek érzései és gondolatai testet öltve; az, ahogy a leghétköznapibb dolgokból is képesek valami egészen fantasztikusat és egyedit alkotni. A divat művészet. A szépség, a kreativitás állandóan megújuló művészete. Itt tényleg csak a határtalan fantázián múlik, hogy a ruha mennyire lesz extrém.
A divat „diktálói” olyan emberek, akiknek korlátok nélküli képzelőereje, és saját, kiforrott egyéniségük van. Képesek arra, hogy a saját stílusukat belevigyék a ruhába, amit terveznek. Ez teszi őket ugyanolyan művészekké, mint az ókori szobrászokat, a reneszánsz festőket. A divat a modern kor egyik vezető művészeti irányzata.
Azt gondolom, ebben rejlik az óriási különbség a divat diktálói, és követői között. Ahogy egy dalt is sokan meghallgatnak, egy festményt is sokan megnéznek, alig van egy-két ember, aki valóban megérti, amit lát, hall…
A többség sajnos más stílusát akarja magára venni, és így elveszti a saját egyéniségét. Elveszteni a saját énünket olyan, mintha az arcunkat veszítenénk el.
Ezért a divat a szilárd egyéniségek kiváltsága. A divatot nem kell követni. Nem szabad. A divatot teremteni kell.
Ismerek egy lányt, a neve Kinga Bachem . Divattervezést tanul Európa egyik legnevesebb divatakadémiáján. Itt elolvashatjátok a riportot, amit egy beszélgetésünk alapján készítettem.



Ha esetleg érdekel bővebben a sztori, a részleteket, és az eredeti szöveget megtalálod a http://www.thefirstdictator.blogspot.com oldalon.

Sokan talán úgy gondolják, ezzel bedobtak a mélyvízbe: Tervezz! Tényleg ilyen érzésed volt a bemutatkozáskor? Mesélnél nekünk egy kicsit az első élményekről?
- Egyáltalán nem éreztem ilyesmit. Egy pár héttel az év eleje előtt találkoztam a leendő osztálytársaimmal. Az akadémia mindenkit meghívott egy bemutatóra, ahol a friss diplomások ruháit mutatták be.

Izgalmasnak hangzik. És kaptatok ti is feladatokat a bemutatóra, volt valami próba-szerű az egészben, vagy csak élveznetek kellett a vibráló hangulatot?
- Pár nappal előtte már elkezdtem keresgélni a megfelelő ruhát. Nehezebb volt mint gondoltam volna. Túl meleg volt ahhoz, hogy az ember egyáltalán ruhát vegyen. Szóval arra jutottam, legyen a ruha egyszerű, mégis kábító. Klassz, erőltetettség nélkül.
Végül a cipő két balett cipő lett. A sarok nem tűnt túl praktikusnak, és igazán nem akartam nagyon felvágni (mosolyog). A ruha egyszerű tengerészkék volt. Aszimmetrikus, egy masnival a bal vállán. Maga a ruha kb. 3 számmal nagyobb, de egy gombostűvel egész jól működött. A táska egyszerű second-hand bőrtáska volt, olyasmi, mint a régi orvosi táskák. Épp elég nagy a fényképezőgépemnek, telefonnak és napszemüvegnek.
A bemutató csodás volt, pont tökéletes. Már alig vártam az iskolakezdést.

El tudom képzelni :)! De mondd csak, az izgalom mellett nem éreztél egy kis félelmet az újtól? Nap mint nap tökéleteset alkotni a divat világában?
- Ez a „randevú” egy új korszak kezdetét jelezte. Tudtam, hogy sok új vár rám. Kemény munka, dráma, ’vér’ és rengeteg új feladat. Alig vártam!

Csak kitartást kívánhatok! Utolsó kérésem/kérdésem lenne, hogy bemutatnál nekünk egy saját tervezésű ruhát?
- Egyszer terveztem egy „kávézóruhát”, az amszterdami Rietveld akadémia felvételi vizsgája előtt. Egy apró kísérlet. Előtte annyira kész voltam, hogy szabályosan megizzadtam a suliban..A végén kiküldtek a történelem osztályból. De végül Rietveld-be felvettek.
A ruhát egész könnyű volt elkészíteni. Egyszerűen összevarrtam a filtereket. Aztán ’kiöntöttem a kávét’.
Egész jól sült el a dolog, tetszett a színkombináció. Szeretem, ahogy a kilöttyent kávé eseményeket sugall, és így kialakul egy történet…






ha több ruhára is kíváncsi vagy az Arnhem-i diákok munkái közül, katt:
www.modearnhem.nl


A riportot készítette: Horváth Anna (12/A.)

1 megjegyzés:

  1. érdekesek : )) nézzetek be .. www.chloeshining.blogspot.com

    VálaszTörlés