2016. december 2., péntek

Tolerancia workshop

2016. november 24-én, szerdán a Szombathelyi Nagy Lajos Gimnázium kilencedik évfolyama, köztük az én osztályom is Tolerancia workshopon vett részt az YFU-nak köszönhetően.
A workshopnak két része volt. Először egy egyszerű gyakorlat segítségével érzékelhettük az emberek eltérő életkörülményeit: mindegyikünk kapott egy-egy kártyát, amin egy rövid állítás szerepelt arról, hogy ki ő ebben a gyakorlatban. Az én kártyámon például az szerepelt, hogy egy kétgyermekes anya vagyok. Fontos volt, hogy a többieknek ne mondjuk el, hogy kik lettünk. Ezután bele kellett képzelnünk magunkat ebbe a helyzetbe, hogy hol lakunk, mit viselünk, stb., majd 25 feltett kérdésről kellett magunkban eldöntenünk, hogy igaz-e ránk, vagy sem. Ha igaz volt egyet előre léptünk, ha nem, akkor maradtunk a helyünkön. Nagyon eltérő eredmények születtek: volt aki már visszafelé tartott, de volt olyan is, aki mindössze egyet lépett. Ezután találgathattunk, hogy vajon mi lehet írva annak a kártyájára, aki a legtovább jutott és azéra, aki alig indult el. Elsők között volt például a sikeres cég vezetője, vagy a családanya, utolsók között például a hajléktalan.
A foglalkozás második része egy beszélgetés, ill. előadás volt a sztereotípiáról, az előítéletről, és ezek különbségéről. Kitérve ezzel kapcsolatban a diákcsere programra is, saját élményekkel, tapasztalatokkal dúsítva, így téve kézzelfoghatóbbá az előadást.
A workshop szerintem nagyon jól sikerült, engem mindenesetre nagyon megfogott.
                                                                     Sümeghy Boróka Lili 9/b
                                                                    

 YFU=Youth for Understanding

Bővebben: yfu.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése