2010. április 26., hétfő

Edzésben- tanulmányi versenyekkel


Iskolánk büszkeségeit bemutató sorozatunk következő riportalanya a 11/C-s Pintér Olivér volt. Versenyeredményeiről, kihívásairól kérdeztem.



A Kémia OKTV-n 25. lettél, megnyerted az Eötvös Lóránd Megyei Fizikaversenyt, a Bolyai János Megyei Matematikaversenyt. A Gordiusz Kárpát-medencei Matematika Tesztversenyen megyei 1. és országos 6. helyezést értél el. Hogy bírod energiával?

- Szeretem a kihívásokat, egy jól sikerült feladatmegoldásból erőt tudok meríteni újabb feladatok teljesítéséhez. Ha egy versenyen érzem, hogy jó vagyok, de lehetnék még jobb is, és ezt a következő évi versenyen be is szeretném bizonyítani, az plusz motivációt jelenthet a felkészülés során. Az, hogy az ország talán legokosabb gyerekeivel lehetek együtt egy országos döntőn, az is egy élmény.

A versenyek időben és térben jól vállalhatóak voltak?

- A versenyek általában igen sűrűn követték egymást, főleg megtűzdelve egy-két dolgozattal, de nem panaszkodom, hiszen én vállaltam, hogy ezt végigcsinálom.


A versenyek közül melyikre volt a legnehezebb felkészülni?

- A Kémia OKTV-re kellett a legtöbbet készülnöm, mert az volt a legfontosabb versenyem az idén, ennek rendeltem alá a többit, azokra kevesebbet készültem. Talán éppen ezért is sajnálom, hogy az OKTV utolsó fordulójában valamit nagyon elrontottam, így nem kerültem be a legjobb 20 közé.


Kaptál-e elegendő segítséget a felkészüléshez? Kitől?

- Az OKTV-re Szinetárné Márkus Teréz tanárnővel gyakoroltunk délutánonként, de járok magántanárhoz is szombatonként. A heti 7 matekórán elegendő gyakorlási lehetőségem volt. Gyakran oldottunk meg verseny-, és emelt szintű érettségi-, valamint régi felvételi feladatokat, és Barczi Péter tanár úr is segítette a felkészülésemet különböző feladatlapokkal.

Van-e még forduló, amire készülnöd kell?

- A tanulmányi versenyidénynek már vége van, idén már "csak" az előre hozott emelt szintű kémia érettségire kell készülnöm.

Ért-e ezeken kívül újabb kihívás?

- Igazából semmi különös, csak ami mindenki mást is, ezek mellett a versenyek mellett ugyanúgy készülnöm kellett az irodalom felelésekre vagy az angol szódolgozatokra. Természetesen nem hanyagoltam el az iskolai tanulmányaimat sem, hanem a tőlem telhető legjobb tudás szerint készültem az órákra a versenyfelkészülés mellett is.


Mi leszel, ha nagy leszel?

- Még nem tudom egészen pontosan, mi is akarok lenni. Sokat gondolkozom rajta, mint szerintem mindenki más kortársam, hiszen most kell eldöntenünk. Sokan mondták nekem, hogy legyek vegyészmérnök, mert ahhoz kell matematika-, és kémiatudás. Ez a szakma nagyon jól hangzik, de fogalmam sincs, hogy egy vegyészmérnök mit is csinál valójában.

A maradék szabadidődben mit szeretsz csinálni?

- Nagyon szeretek aludni, beszélgetni a barátaimmal, kosárlabdázni, bár ez utóbbi nem megy olyan jól, mint az előző kettő. Ezenkívül én is azok közé tartozom, akik nem bírják ki kosárlabda nélkül, így sokszor rááldozom a szombat délutánjaimat és estéimet egy izgalmas FALCO-meccsre.


A versenyzések időszaka alatt mi volt a legmaradandóbb élményed?

- A legnagyobb élmény az idei versenyeim közül a Gordiusz országos döntője volt, ahol Székesfehérvár utcáin és iskoláiban rengeteg élménnyel gazdagodtam. Remek vas megyei társasággal utaztam oda, akikkel rengeteget beszélgettünk, jó barátságot kötöttünk.

Olivér eredményeihez gratulálunk, az előrehozott érettségihez és a további versenyekhez sok sikert kívánunk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése