2010. április 9., péntek

Aranyhíd



Intézményünk - az Aranyhíd Nevelési-Oktatási Integrációs Központ Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Óvoda, Általános Iskola és Előkészítő Szakiskola - a sajátos nevelési igényű gyermekek fejlesztését, nevelését, oktatását vállalta.

Az iskolai tagozat a város "oktatási-kulturális" negyedében helyezkedik el, amely nagy előnyt jelent nevelő-oktató munkánkban. Megközelítése is optimális. E központi fekvésből adódik, hogy intézményünket gyakran keresik fel a Nyugat-magyarországi Egyetem - Savaria Egyetemi Központ, valamint az Pécsi Tudományegyetem Egészségtudományi Kar Szombathelyi Képzési Központ hallgatói, akik szívesen ismerkednek speciális feladatainkkal, és az iskola tanulóival, valamint gyakorlati idejüket töltik itt.

Ezt az ideális elhelyezkedést növeli még az a tény is, hogy az iskola épületéhez hatalmas terület tartozik, játszóudvarral, jelentős nagyságú zöld területtel. Hatalmas fák, bokrok és a füvesített rész biztosítja a tanulók számára az egészséges, tiszta levegőt, a napi testmozgás és a szabad játék helyszínét.

Az oktatás-nevelés szolgálatában álló, speciálisan felszerelt helyiségek jelzik, hogy az intézményben sajátos feladatok ellátása folyik. A különböző készségek fejlesztésére rendelkezésünkre álló logopédia-terem, Ayres-terápiás eszközöket befogadó terem, a szövőterem, a kerámiaműhely, a számítástechnika terem munkánk sikerességéhez járulnak hozzá. A mozgáskészségek fejlesztésére, a mozgáskultúra kialakítására, erősítésére teret biztosít a viszonylag jól felszerelt tornaterem, a szabadban játszóudvar és sportpálya, valamint salakos futópálya is segíti a tanulók egészséges testi és lelki fejlődését.

A tanórán kívüli tevékenységek is fontos nevelési színterek. A gyermekek és a nevelőtestület tagjai számára könnyen hozzáférhető az iskolai könyvtár, amely ugyan szerény kötetszámmal rendelkezik, de az oktató-nevelő munkához szükséges alapműveket, dokumentumokat megtalálhatjuk a polcain.

Iskolánkban 14 osztályban, 10 évfolyamon értelmileg enyhe fokban sérült - tanulásban akadályozott - tanulóval foglalkozunk. Emellett még 3, összevont tanulócsoportban értelmileg akadályozott - középsúlyos értelmi sérült -, illetve egy csoportban autista gyermekek fejlesztése folyik.

A nevelő-oktató munkát jól képzett gyógypedagógusok végzik. Célunk a tanulók alapkészségeinek kialakítása, fejlesztése. Arra törekszünk, hogy tanulóink megkapjanak minden segítséget az alapvető kulturtechnikák elsajátításához. Mindenirányú fejlesztéssel próbáljuk formálni, alakítani személyiségüket, és az alapműveltség megszerzésével képessé tenni őket hátrányaik csökkentésére, ezáltal megteremteni számukra az esélyegyenlőséget.

Előkészítő szakiskolai évfolyamainkon pedig felkészítjük fiataljainkat speciális szakiskolai tanulmányaik folytatására, a számukra elérhető szakmák elsajátítására. A speciális szakiskolai képzés a 2005/2006-os tanévben indult.

Pedagógiai munkánk megvalósulásának folyamatában érvényesülnie kell minden olyan elvnek, amely a sajátos nevelési igényű tanulók fejlesztésében elengedhetetlen: az egyéni bánásmódnak, a sikerélmény biztosításának, az empátia- és tolerancia készségnek, a pozitívumokra való építésnek, a személyiségek különbözőségeinek figyelembe vételének.

A tanulók megfelelő, helyes, objektív értékelésével olyan értékeket szeretnénk felszínre hozni bennük, amelyek a teljes személyiségfejlődés szempontjából nagyon fontosak, és ennek hatására az iskola közösségének értékrendje is stabilabbá válhat.

Ezeket a rendkívül fontos értékeket, illetve lehetőségeket hasznosítanunk kell mindennapi munkánk során, melynek következtében iskolánkból olyan fiatalok kerülhetnek ki, akik - ismerve saját korlátaikat - képesek beilleszkedni az ép emberek közé, és ezzel megvalósulhat társadalmi integrációjuk



A hivatkozásra kattintva az Aranyhíd Nevelési- Oktatási Integrációs Központ egy bemutatkozó videóját nézhetitek meg.

http://www.aranyhid-szhely.sulinet.hu/images/video1.mpg

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése