2016. október 26., szerda

Tanárportrék 10. Vargáné Tóth Ágnes tanárnő


- Milyen érzések kavarogtak Önben, mikor belépett egykori iskolája kapuján mint pedagógus,nem pedig diák?
- 1985-ben végeztem a gimnáziumban, az egyetem után azonban nem itt kezdtem el dolgozni,csak 1999-ben kerültem ide,mint tanár. Előtte a Berzsenyi Dániel Főiskola idegen nyelvi lektorátusán dolgoztam. Természetesen nagyon izgultam, hogy egykori tanáraimmal most kollégaként találkozom, de sokan közülük akkor már nyugdíjba mentek. Illetve aggódtam amiatt is, hogy meg tudok-e felelni az iskola elvárásainak.
- Más szakmák iránt is érdeklődött, vagy már rögtön tudta,hogy pedagógus szeretne lenni?
 - Az volt az elsődleges célom, hogy a német nyelvvel kapcsolatos pályára tudjak menni, mivel már akkor nagyon szerettem a nyelvet. Ezért aztán két lehetőség volt előttem, vagy pedagógus leszek, vagy a külkereskedelmi főiskolára jelentkezem. A tanári pályát választottam, és egyáltalán nem bántam meg.
- Miért a németet és az oroszt választotta?
- A németet, mint már mondtam nagyon szerettem, illetve szombathelyiként volt annyi kiváltságunk, hogy Nyugat-Európa kicsit nyitottabb volt számunkra. Gondolok arra, hogy lehetett osztrák adót nézni, és meg szerettem volna érteni, hogy mit beszélnek. Az oroszt inkább csak hozzá kellett választanom, ugyanis akkoriban a tanároknak kötelező volt a két szak. Mivel jól tanultam nyelveket, így egyértelmű volt.
- Volt arra lehetősége,hogy mint nyelvtanár,külföldön töltsön hosszabb időt?
- Az egyetem második szemeszterét kötelező volt részképzés keretében az NDK-ban elvégezni. Az ELTE német szakos hallgatóit a jénai Friedrich Schiller Egyetem fogadta. Ez jóval a rendszerváltozás előtt volt, és a magyarországinál lényegesen feszültebb légkört lehetett érezni. Amikor például az egyetem központi épületébe  be szerettünk volna menni, nem tehettük meg az arcképes igazolványunk felmutatása nélkül. Hasonlót Budapesten nem tapasztaltunk.
- Vannak emlékei az egykori osztályáról,vagy esetleg diákcsíny?
 - Mi eléggé jó osztály voltunk. Az egyik tréfás dolog amire emlékszem, hogy az egyik matematika órán, a tanár, Hargitai Sándor, megkérte az egyik fiút hogy rajzoljon egy vízszintes vonalat a táblára. Az osztálytársam pedig annyira lelkes volt, hogy még a szekrényre is húzott egy kréta csíkot.
- És emlékszik olyanra, amikor Önt viccelték meg?
- Ebből a szempontból a diákjaim nagyon rendesek, nem tapasztaltam semmi durvát. Persze olyan volt, hogy meg szerettek volna tréfálni, hogy aznapra dolgozatot ígértem nekik, pedig nem is. Ezek azonban inkább csak megmosolyogtatják az embert, sem mint felbosszantják.
- Mit szeret csinálni a szabadidejében?
- Nagyon szeretek színházba járni, van is bérletünk a szombathelyi Weöres Sándor Színházba, de ezenkívül kedvelem a mozit is. Gyakran túrázunk a természetben, főleg a Kőszegi-hegységben, az Írott-kő kedvelt úti célunk.
- Az évnek melyik részét szereti, vagy várja a legjobban?
- A nyarat kedvelem. A tanév végén már nagyon jólesik egy kis pihenés, az ember fel tud töltődni. A karácsony pedig kétségkívül a legszebb ünnep, és mindig nagyon várom.
-Élete  során volt példaképe, vagy olyan ember, akire felnézett?
Németből ( itt a gimnáziumban)  Bíró Árpád tanított, aki  nagy  szókinccsel és szakmai tudással rendelkező pedagógus volt. Felnéztem rá, sokat kaptam tőle. Őt mindenképpen egy követendő példának tekintettem.
- Bónusz kérdés: 5 dolog,amit egy lakatlan szigetre magával vinne?
- A férjem.
Bibliám.
Füzetem, amelyben naplóbejegyzéseim vannak, és minden fontos dolgot beleírok.
Laptop
Étel és ital.

A tanárnővel Németh Dolóresz (12/B) beszélgetett. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése