2016. október 26., szerda

Az angliai-skóciai kirándulás

További képek itt láthatók:

Iskolánk tanulói szeptemberben Angliában és Skóciában töltöttek egy jó hetet.
Az útról Dr. Vigné Csordás Rita tanárnő küldött képes úti beszámolót. Köszönjük.

Részletesebben...

Szeptember 17. és 26. között iskolánk csoportja kirándulást tett a gyönyörű Skóciába és Londonba. Szombat este indult 35 fős csoportunk az egyetem elől és délután fél egy körül érkeztünk első állomásunkra, a belgiumi Bruges középkori városába. Bruges után folytattuk utunkat a franciaországi Dunkerquebe, ahol a tranzitszállásunk volt. Másnap reggel átkeltünk a Csalagúton Angliába és délután megérkeztünk az észak-angliai York városába, ahol megtekintettük a lenyűgöző katedrálist. Már sötétben érkeztünk meg a skóciai Stirlingbe és foglaltuk el a szállásunkat a fogadócsaládoknál. Mindenki nagyon jó helyre került, mi például egy idős házaspárnál voltunk és egy tipikus brit sorházban laktunk. Kedden a skót fővárost, a fekete városnak is nevezett Edinburghot fedeztük fel. Meglátogattuk többek között a várat és a Whiskey Múzeumot. Szerdán a Blair Kastéllyal indítottuk a napot, majd folytattuk utunkat Nessi állítólagos otthonához, a Lochnesshez. Bár a szörnyet nem láttuk, így is felejthetetlen élményben volt részünk. A visszaút Stirlingbe csodálatos tájakon vezetett keresztül és megpillanthattuk Britannia legmagasabb hegyét, a Ben Nevist is. A következő nap egy igazi skót kísértetkastélyba látogattunk, amely -ha nem is találkoztunk szellemekkel- nagyon érdekes volt. Délután a stirlingi várat és belvárost jártuk be, majd este elfogyasztottuk az utolsó skóciai vacsoránkat a családoknál. Pénteken Walter Scott, a híres író lakóházát tekintettük meg, amely csodálatos természeti környezetben helyezkedik el, majd tovább indultunk Gretna Greenbe, a híres kovácsműhelybe és az igazi skót feeling kedvéért az úton megnéztük „A rettenthetetlen” című filmet. Este tíz körül érkeztünk  London legszélén található szállásunkra. A következő két napban bejártuk London „kötelező” látnivalóit, mint a Big Bent, a London Eyet, a Westminster Apátságot és a British Múzeumot. Vasárnap késő este érkeztünk calais-i szállásunkra, ahonnan másnap reggel indultunk haza. Kedd hajnalban érkeztünk Szombathelyre. Nagyon jól sikerült út volt, hiszen mindent meg tudtunk nézni, amit elterveztünk és a híres brit időjárást sem ismerhettük meg.