2016. október 27., csütörtök

NLG-sek Győrben



Október 18-án reggel megindult egy NLG-sekkel teli busz Győrbe, az Audi gyárba. Körülbelül 50 diák utazott köztük én is, a két kísérőtanárral, Pataky Ágnes tanárnővel, és Kecskés Zoltán tanár úrral. Az út kb. 2 óra hosszú volt, az idő kissé borongós volt, de szerencsénkre nem esett.
Mindenki örült mikor odaértünk, egyszerre tudtak fogadni minket a gyárban, és kezdődött is a látogatás. Először egy előadóterembe mentünk, ahol videóval és diavetítéssel mutatták be a gyárat, annak területét és felépítését, illetve a céget magát. Azután kettéosztották a csapatunkat, 10-11. évfolyam volt egy csoport, illetve a 12. egy másik. Elmondták, hogy egy belső, kifejezetten csoportok számára fenntartott Audis busz fog minket elvinni az első állomásunkra, ami a járműszerelő műhely volt. A továbbiakban is ezzel vittek távolabbi helyekre, hiszen a járműszerelő a látogatóközponttól kifejezetten messze volt.  Az idegenvezetőnk kis fülhallgatós adóvevőket osztott ki, amivel hallhattuk mit mond az idegenvezetés közben. A gyáron belül mindenhol ki van jelölve egy folyosó, amin a csoportok mehetnek, nekünk is szigorúan ezen belül kellett maradnunk, hiszen mindenhol targoncák közlekedtek. Először, ahol bementünk óriási fém dobozokra hasonlító dolgok voltak, megtudtuk,  hogy ezek a nyomóalapok ahhoz a hatalmas préshez, melyből  az alkatrészek készülnek. A fejünk felett több méteres híddaruk mozogtak folyamatosan, ők emelgették ezeket a közel 2 méteres fém présformákat. Ahogy tovább haladtunk a bal oldalunkon robotkar raktár volt, hiszen nem mindegy, hogy  melyik munkaszakaszhoz melyik van felrakva egy robotra. Szemben raktár volt, mindenféle karosszéria elemet lehetett látni. Mellettük interaktív, kifejezetten látogatók számára készült karosszériaminták voltak, itt  össze lehetett hasonlítani az egyes autótípusok ajtóinak súlyát, ami összetételük szerint változott. Egy másik részlegen, a karosszéria összeillesztését figyelhettük meg. Ez a rész szinte teljesen robotizált, mindenféle hegesztő, ragasztó és egyéb robot végzi az összeillesztést. A hegesztő robotok persze el vannak szigetelve, és megfelelően letakarva, nehogy kárt okozzon a fényük, vagy a hegesztéskor felszabaduló káros anyagok. A lakkozóüzem, mivel teljesen steril, nem látogatható így nem mehettünk be, mi már csak a kész karosszériákat, és egyéb festett autó-alkatrészeket láttunk. A motorszerelő műhelyben, a motorok készítésébe sem tekinthettünk bele, csak a "házasítást" láthattuk, mikor  a motorokat már összeillesztik a karosszériával.
 Itt már jól elkülönülnek a tengerentúlra és az Európába készülő autók. Elmondták, hogy az amerikai autókat az indexükről lehet megismerni, mert az folyamatosan világít. Az indiai kocsikba erősebb dudát raknak, hiszen az ottani közlekedési formáknak ez felel meg, a kínai autókra pedig a csomagtartó jobb oldalára gyorsulással kapcsolatos információk kerülnek.
 A tesztsornál már üzemkész autók voltak, melyeket már ki is lehetne vinni  a forgalomba. A dolgozók egyik teszthelyről a másikra vezették a kocsikat, és persze abba a pár méterbe egy kis erőfitogtatás is belefért a csoportunknak, hiszen mégiscsak sportautókról van szó. Sajnos mi magunk nem próbálhattunk ki  a kocsikat, pedig egy-két ember ennek reményében még a jogosítványát is elhozta, de így is nagyszerű élmény volt. A kijáratnál egy picit vártunk, hogy a busz a másik csoportot áthozza, azalatt az idő alatt a kint pihenő autókat körbe nézegethettük. A gyárlátogatásunk végére még csináltunk egy csoportképet a csak Magyarországon gyártott TT-vel.
 Miután eljöttünk a gyárból átmentünk az egyetemre, ahol bemutatták az egyes karokat, majd magát az egyetemet is körbejártuk. Kaptunk tájékoztatást természetesen az Audi mérnöki karáról is többek között, hiszen sok volt az olyan tanuló, aki érdeklődik a műszaki kar iránt. Az egyetem után kaptunk egy kis szabadprogramot, majd indultunk vissza.
 Összességében élvezetes kirándulás volt, minden gond nélkül.
Máté Dóra ( 11/B)
A kirándulás megszervezéséért nagy köszönet Pataki Ágnes tanárnőnek.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése