2010. március 28., vasárnap

A mi művészpalántánk


Egy napos délutánon beszélgettem egyik osztálytársammal, Sági Krisztinával, aki a közeljövőben egy kiállítással készül meglepni bennünket. Többek között arról is kérdeztem Krisztit, miért a Nagy Lajos Gimnáziumot választotta a Művészeti Szakközépiskola és Gimnázium helyett.
Mióta rajzolsz?
Igazából már óvodában is szerettem rajzolni, de igazán csak az általános iskolában kezdtem el foglalkozni vele.
Hol tanultál rajzolni?
A Váci Mihály Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézményben, ahol Vörös Lívia volt a tanárnőm. Emellett az iskola grafika műhelyébe jártam, ahol Vadvári Katalin egyengette utamat.
Most, hogy már gimnazista vagy, jársz valamilyen szakkörre?
Igen, hetente kétszer, kedden és pénteken látogatok el Kamper Lajos grafika és rézkarc műhelyébe. Ez az MMIK alagsorában található. A foglalkozások teljesen kötetlenek, akkor megyek, amikor időm és kedvem tartja.
Miért ezt a hobbit választottad?
Főleg a feszültség levezetése miatt. Sokat segít, ha lerajzolom az álmaimat, gondolataimat, látomásokat.
Milyen témájú képeket készítesz?
Főleg absztrakt, de érdekelnek az izmusok is. Ebben a témában nyílik majd egy közös kiállításom Kamper Lajossal március közepén, mely a Berzsenyi Könyvtár aulájában lesz megtekinthető.
A kiállításra konkrétan mivel készülsz?
Meglepetésnek szánom. Annyit talán elárulhatok, hogy az elvont témák fognak dominálni, egy csipetnyi erotikával fűszerezve.
Melyik technikát kedveled a legjobban?
Festeni nem tudok. (nevet) Leginkább a grafikát szeretem, a rézkarcot, hidegtűt, de új technikákat is szívesen próbálok ki. Minderre a műhelyben nyílik lehetőségem.
Van kedvenc művészed, esetleg példaképed?
Dali a kedvencem, főleg az őrült képei tetszenek. Példaképnek a kortárs művészeket tekintem.
Miért döntöttél úgy, hogy a Művészeti Szakközépiskola helyett a Nagy Lajos Gimnáziumot választod?
Sosem voltam biztos abban, hogy a rajznak akarom szentelni magam. Azzal, hogy művészeti iskolába mentem volna, elvágtam volna magam az egyetemtől, ill. attól, hogy valami mást csináljak. Ettől függetlenül a rajzos felvételi jó élmény volt, fel is vettek, de mégis a Nagy Lajost választottam.
Érettségi után hol szeretnél tovább tanulni?
Budapestre készülök, állatorvosi egyetemre.
Ilyen kemény iskola mellett űzöd majd még ezt a hobbit?
Igen, mindenképpen szeretném folytatni.

/A riportot Pócza Gabi (11/A) készítette. Aktualitása: Kamper Lajos és Sági Krisztina közös kiállítása március 30-án nyílik a Berzsenyi Dániel Megyei Könyvtár aulájában.
Kriszti képeit pár éve már itt, az iskolai könyvtárban is láthattuk. (Nemcsak) nekem nagyon tetszettek, a most nyíló kiállítást is feltétlenül meg fogom nézni. /

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése