2017. október 24., kedd

NLGvers mindenkinek


Vendég



A héten az ősz is bekopogtatott.
Csendesen leült, tudod, ahogy szokott
És kéretlenül, nem várva
Halkan odabökte, hogy
Marad még néhány hónapot.

Jól van, mondtam neki s kérdeztem
Tavaly óta mi minden változott?
Szűkszavúan felelte, hogy semmi,
És hogy idén is ahogy mindig
Csak szokásos szívfájdalmat hozott.

Kínáltam teával, kávéval és némi
Szíverősítővel...de tudjátok milyen
Semmit nem kér, nem fogad csak
Ül a búskomor fejével. Aztán megszólalt:
- Egy kis teát mégiscsak elfogadok!

Örömmel nyújtottam felé egy kedves bögrét
Hátha kicsit jobb kedvre derítem.
Az almás-fahéjas ködben pedig
Nem nagyon, de épphogy leheletnyit szerényen
Rám tekintett s elmosolyodott szemérmesen.

Csak egy pillanat volt, aztán
Menekült is vissza búskomorságába.
De én ezen a pillanaton még soká
Elidőztem. Lám, lám...
A végén mégis csak én győztem!

Sokszor hittem, hogy nem kedvelem.
Jöttére felállt a szőr a hátamon.
Mindig csupa bajt hozott rám
És ha jött csak munka ült a vállamon
s a szenvedés kis csomagjai csüngtek a fülemen is.

Ám ez a kis mosoly mindent megváltoztatott.
Rájöttem, hogy az ősz olyan
Mint amilyen én vagyok és
Egy pillanat alatt felfordult a világ,
Életemben először kedveltem minden mozdulatát.

A Mélabú már csak csendes elmélkedés,
A ködös reggel csupa varázs, megigézés,
A lehulló levelek halála pompás szivárvány
Apró csodák díszes szövete mely
Töredék alatt változott meg szemembe.

Lassan készülődni kezdett.
Megyek tovább mondta.
Jöttömre egy év múltán számíthatsz s
Már nem a széken ült, hanem
Szorosan a kezemet fogta.

Egy év. Te jó ég! Hová lesz addig
Ez a sok csoda?
- Nefélj! Visszatérek s meglásd
Addig is szép lesz, gyönyörű szép
Az élet minden egyes pillanata.

Mert évszakok jönnek aztán mennek is megint
Csak mi maradunk itt állandóan ez
Örökös körforgás tengelyeként. S sokszor
Nem is vagyunk tudatában annak,
Hogy ez az egész mennyire nagyon szép.

Vekszli Anna 12/A


: 4 perce
Részletek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése