2017. október 27., péntek

Interjú Willel


Gimnáziumunkból minden évben mennek ki cserediáknak, és olykor szerencsére ide is jönnek külföldről. Idén a 11. évfolyamba érkezett Will Hoover az USA-ból, akivel már magyarul tudtam beszélgetni!
-          Honnan jöttél?
Gainesville-ből, azaz Floridából.

-          A Rotary Klub által jöttél, ugye?
Igen.

-          Ahogy hallottam, már múlt januárban elkezdted tanulni a nyelvünket?
Igen, amikor megtudtam, hogy Magyarországra megyek elkezdtem tanulni magyarul a Floridai Egyetemen a magyar tanárnővel. Először még nem tudtam hova kerülök, melyik országba; vagy egyáltalán melyik kontinensre, sok lehetőség volt. Nem lehetett megválasztani, hogy hova tegyenek. Fontosnak tartottam, hogy valamennyire már értsem a nyelvet az emberek miatt, akikkel majd találkozom. A magyar nehezebb, mert nincs annyi lehetőség tanulni, mint például a spanyolt vagy a franciát.

-          Mik voltak itt az újdonságok?
Amerika is hasonló, de itt minden kisebb. A magyar nyelv nagyon nehéz, de szeretem. Mindenki kedves, segítenek tanulni. Nagyon örülök, hogy ide jöhettem.

-          A tanulás milyen, osztályoznak is?
Dolgozatokat még nem írok, de szeretnék, ha már jobban tudok magyarul. A tanórán még nem értem az anyagot. A történelem és az etika a kedvenc óráim, mert értem egy kicsit, és persze az angol óra, ami könnyű.

-          Hol voltál, vagy hova mész még a cserediákoknak szervezett utazásokon?
Voltam már Bécsben és Prágában, ami nagyon jó volt. Novemberben pedig Párizsba utazok, ahol már jártam egyszer, úgyhogy különösen várom. A következő félévben is lesznek még különböző úti célok.

-          Már voltál korábban Magyarországon vagy Európa más országában?
Magyarországon még sosem jártam, de Olaszországban, Franciaországban és Angliában már igen.

-          Melyik tetszett a legjobban?
A kedvenc városom London, persze csak New York mellett. Budapestre még nem mentem, de szeretnék, és majd fogok is.

-          Mik a tapasztalataid ebben a másfél hónapban itt nálunk?
Mindenki nagyon kedves és segít, már sok barátom van. A többi cserediákkal is összebarátkoztunk, vannak például Budapesten, Hódmezővásárhelyen és Miskolcon, a Balatonnál volt egy találkozónk. Szeretem az iskolát, mert szerintem itt jobb, mint Floridában.

-          Miben más a két iskola?
Floridában többet tanultam, persze így könnyű, hogy itt nem írok dolgozatokat. Viszont mindennap tanulok magyarul.

-          Szerintem nagyon jól haladsz a nyelvünkkel. Az értés vagy a beszéd a nehezebb?
A beszéd is bonyolult, de inkább megérteni és olvasni a nehezebb.

-          Otthon van valami hobbid, kedvelt időtöltésed?
A floridai iskolámban sokat kell tanulni, de amúgy szeretek zongorázni és futni. A nyelvek tudása számomra nagyon értékes, valamint érdeklődök a divat iránt is.

-          Milyen nyelven beszélsz még?
Az angolon kívül spanyolul, mert Floridában sok spanyol anyanyelvű él.
Köszönöm a riportot, remélem továbbra is élvezni fogod az itt töltött idődet!
(Tóth Éva, 12.A)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése