2017. október 12., csütörtök

Angliai út




Iskolánk tanulói 2017.augusztus 26-tól szeptember 3-ig egy csodás hetet töltöttek el a gyönyörű Wales-ben

 Szombat este indultunk el 53 fővel Szombathelyről. Az éjjeli út kicsit kényelmetlenül telt,de ennek ellenére megérte,mert a látvány kárpótolt minket. A délutáni órákban érkeztünk meg első megállónkhoz, Belgium egyik legszebb történelmi városába, Brugge-be, ahol 1-2 órás városnézésben volt részünk.Személyes kedvencem volt a belga waffel, ebből bármennyit megtudnék enni. Majd Észak-Franciaország felé vettük az irányt, ahol elfoglaltuk első tranzitszállásunkat Dunkerque-ben. Másnap a hajnali órákban indultunk el a kikötőbe, majd komppal átkeltünk Angliába. Innen London belvárosába vezetett az utunk. Itt két lehetőség közül lehetett választani, vagy Madame Tussauds panoptikumába,vagy a British Museumba megyünk. Én a Madame Tussauds-hoz mentem. Rengeteg hírességet láttam, megszámlálhatatlan képet készítettünk, Star Wars rajongóknak különösen ajánlani tudom. Az estét már mindenki a host family-nél tölthette, ahol meleg vacsorával  vártak minket. Harmadik nap, először ellátogattunk LLangollen városába, ahol megtekintettük a misztikus ír hölgyek házát és megismerhettük a wales-i szerelemkanál legendáját. Majd Liverpoolba érkeztünk, a Beatles hazájába. Itt körbejártuk a híres The Beatles Story múzeumot, ezt követően végigmentünk a kikötőn és megtekintettük a híres középkori katedrálisokat. Ezután Chesterbe mentünk, ahol felkerestük az első angliai pláza épületét, majd 1 óra szabadidőt kaptunk, amit mi, lányok vásárlással töltöttünk. Negyedik nap ellátogattunk a világ leghosszabb nevű vasútállomására,és megpróbáltuk kimondani Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch-nak nevét. Természetesen senkinek se sikerült,de azért megpróbáltuk. Ezt követően az egykori I.Edward király várába tettünk egy túrát (akiről Arany János is írt a Walesi bárdokban) Caernarfon városában.Nekem személy szerint nagyon tetszett ez a hely,bár a sok lépcső miatt biztos nem tudtam volna ott élni. Délután Conwy várát néztük meg, majd Llandudno félszigetre utaztunk,mely Wales egyik legszebb üdülővárosa. Ötödik nap a gyönyörű Snowdonia hegységben barangoltunk. Először Portmeiron építészeti emlékeit néztük meg,majd lemerészkedtünk Llechwedd palabányájába. Majd a 6. és 7.nap visszamentünk Londonba,  amiből sose elég! Ebben a két napban megpróbáltuk megnézni London leghíresebb nevezetességeit, mint például  Westminster apátság, Big Ben, és még sorolhatnám.

Örültem,hogy mindennek részese lehettem, hisz nem csak csodás helyeken jártam, ahova lehet, hogy nem jutok el megint, hanem tanulhattam is az angol és a walesi szokásokról.
Ha tehetitek,vegyetek részt ti is a következő brit utazáson!
Baranyai Hanna 11/B


A többi képért katt ide: https://drive.google.com/open?id=0B5eeYckiUcpZUVM0VDhHZWs3Vk0
Fotók: Buzás Borbála (11.B), Tóth Kristóf (10/B), Horváth Áron (12/A)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése