2015. november 17., kedd

TANULMÁNYI KIRÁNDULÁS SKÓCIÁBA ÉS LONDONBA

0. nap                                                                                                                            2016 szeptember vége
Az esti órákban indulunk. A mai éjszaka utazással fog telni, de néhány óránként pihenőt tartunk.

1. nap
Dél körül megérkezünk az EU és a NATO központjának is otthont adó csodaszép belga fővárosba, Brüsszelbe, ahol a menetidő függvényében 1-2 órás városnézésen veszünk részt: Szent Mihály és Gudula-katedrális, Grote Markt, Manneken Pis, Királyi palota és parkja, Atomium. Javasoljuk, hogy ma este a csoport vegyen igénybe szállást egy dunkerque-i tranzithotelben.
2. nap
Reggel átkelünk Nagy-Britanniába a Csalagúton és Északnak indulunk, Skócia felé! Útközben rövid pihenőket tartunk, és kb. 1-2 órára (a menetidő függvénye!) Yorkban megállunk: meglátogatjuk a székesegyház, a York Minster gyönyörű, gótikus épületét. Kora este Skóciába érünk és elfoglaljuk szállásunkat.
3. nap
Ma reggel a fekete városba, Edinburghba látogatunk. Délelőtt gyalogos városnézésen veszünk részt: St. Giles székesegyház, Walter Scott emlékműve, Royal Mile, Princes Street. Meglátogatjuk az Edinburgh Castle történelmi épületegyüttesét, ahol megcsodáljuk a skót koronázási ékszereket, a Stone of Scone-t, a Mons Meg óriáságyút és az ősi Szent Margit kápolnát is. Ezután a csoport három program közül választhatA; Felkeressük Palace of Holyroodhouse-t , a skót uralkodó rezidenciáját. B; Meglátogatjuk II. Erzsébet királynő egykori kedvenc gőzösét, a királyi pompában tündöklő HMY Britannia hajót. C; Ellátogatunk a világ legnagyobb whiskygyűjteményével is büszkélkedő Whisky Heritage múzeumba, ahol a nemes ital készítését egy nagyon látványos kisvasút-utazáson ismerjük meg. Ezután visszaindulunk szállásunkra.
4. nap
Reggel a skót Felföldre indulunk. Elsőként felkeressük Atholl grófjának csodaszép, hófehér szellemkastélyát, a Blair Castle-t (F). Érintjük a jakobita felkelés utolsó, 1746-os cullodeni csatavesztésének (a skót Mohács) helyszínét, majd továbbindulunk a Felföld fővárosa,Inverness felé. Megérkezünk a Loch Ness tóhoz, ahol számos alkalommal látták Nessy-t, a loch ness-i szörnyet… A tavat Urquhart várának festői romjainál tekintjük meg, mely hajdan a Loch Ness legnagyobb erődítménye volt. Visszaúton a világ egyik legszebb táján, a Glencoe völgyén keresztül megyünk a szállásunkra.
5. nap
Délelőtt bemerészkedünk egy hamisítatlan skót szellemkastély, a Glamis Castle falai közé! A szemet gyönyörködtető kastélyban II. Erzsébet királynő gyerekkorában sokszor megfordult, hiszen ez volt Édesanyja, a 101 éves korában elhunyt Anyakirálynő családjának rezidenciája. Majd William Wallace legendája nyomán Stirling, a Felföld kapuja felé vesszük az irányt, ahol megtekintjük a skót történelemben központi szerepet játszó Stirling kastélyt, majd szabadprogram következik. Ezután indulunk vissza szállásunkra.
6. nap
Ma reggel kiköltözünk szállásunkról és London felé vesszük az irányt. Útközben felkeressük Sir Walter Scott egykori lakóházát, a skótok egyik nemzeti épületét: Abbotsford-ot , majd a titokban, gyakran szülői engedély nélkül összeházasodó fiatalok paradicsomát, a híres kovácsműhelyt is meglátogatjuk Gretna Green-ben, ahol az esküvői szertartások folynak évszázadok óta. Este érjük el tranzitszállásunkat London közelében.
7.- 8.nap
London belvárosába utazunk, ahol gyalogos városnézésben lesz részünk. (Houses of Parliament, Big Ben, Westminster Abbey,  Buckingham Palace, Trafalgar Square, Horse Guards, Downing Street). Felkeressük a Madame Tussauds Panoptikumot, ahol sztárokkal, sportolókkal vagy királyokkal készíthetünk közös képeket! Megismerkedünk a British Museum párját ritkító gyűjteményével. Sokat tanulunk a Natural History Museum vagy a Sciene Museum tárlatain. Innen a Csalagút felé indulunk. Hazafelé vesszük az irányt, az éjszakát buszon töltjük, vagy tranzit lehetséges.
9. nap
Utazás haza rövid pihenőkkel.

További információért fordulj bátran tanáraidhoz.