2015. november 24., kedd

Koltai Kristóf 10/C


az Öveges József Emlékverseny matematika egyéni 6. helyezettje.

- Mesélj nekünk, kérlek egy kicsit erről a versenyről.
- Gyakorlatilag ez egy csapatverseny, ahol a csapat mindegyik tagjának meg kell oldania egy matematika és egy fizika feladatsort egy-egy óra alatt. Az első forduló itt az iskolában zajlott, a második, és egyben országos pedig Tatán, az Eötvös József Gimnáziumban. Ide 27 csapat érkezett az ország minden területéről. November 7-én, szombaton délelőtt a regisztrációt követően először a matematika feladatsort kellett megoldani, majd a 10 perces szünetet követően a fizika következett.
- Kik voltak még az NLG  csapatában? 
- Osztálytársam, Jakab Bálint, Hende Csanád és Török Miklós a  9/C-ből. Valamennyien  "cések" voltunk.
- Mikor és hogyan történt az eredmények  kihirdetése?
- A feladatsorok megoldása után megebédelhettünk, majd egy tudományos ismeretterjesztő előadást láthattunk és hallhattunk a fényről. Három óra felé hirdették ki az eredményeket. Több kategóriában értékeltek bennünket:
 a csapat együttes teljesítménye,
 egyéni matematika és fizika (külön-külön) eredmények,
 és egyéni összetett pontszám (matek+fizika).
 Csapatban a 13. helyet értük el. Ami az egyéni teljesítményeket illeti matematikából 6. lettem, fizikából azonban csak a 49. Itt Bálint megelőzött, ő a 23. lett. Így összesítettben a 17. lettem a 105 versenyző közül.
- Gratulálunk. Kik voltak a felkészítő tanárok?
- Bálintnak és nekem Finta Zsanett tanárnő, a 9. évfolyamos csapattársainknak pedig Valaska Ferdinánd tanár úr.
-  Nagyon elkötelezett vagy a matematika és a fizika iránt?
- Igen. Ezért is választottam a "C" osztályt. Bár a fizikát kicsit jobban szeretem, mert az számomra izgalmasabb.
- Miért?
- Szerintem a fizika a mindennapi életben jobban jelen van, másfelől a csillagászat is érdekel.
- További terveid?
- A jelenlegi tervem, hogy az ELTE fizika szakára mennék, de ez még változhat. Tulajdonképpen, még nem találtam meg az "igazit."
- Kedvenc időtöltésed?
-Szeretek olvasni. (!!!!!!!!!!) Fantasy és sci-fi, valamint az amerikai képregények. A filmek is nagy kedvenceim, főleg  a Marvel által készítettek.
- Köszönjük a beszélgetést. További sikereket, szép eredményeket kívánunk. 
- Köszönöm, igyekszem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése