2013. január 28., hétfő

Tóth Mária: Kutyák tele




  Össze-vissza cikáztam a könyvtárban – hisz tudja mindenki, milyen az, amikor konkrét elképzelés nélkül keres valami olvasnivalót. (Hát, én aztán jó sok könyvet összeszedtem ismételten… )
Valahogy (hat könyvvel megpakolva) betértem a „t” betűsök sorába is végül, s először csodálkozva fedeztem fel Tóth Krisztina Magas labda című verseskötetét (melynek létezéséről fogalmam sem volt), majd csak úgy mellékesen végigfuttattam a szemem a polcokon. Akkor találtam meg Tóth Máriát. Sok könyv volt tőle; hosszasan nézegettem azokat, de végül arra nyúltam rá, amelyiket már a válogatás elején kiszemeltem magamnak.
  Kutyák tele. A könyv hátulján rövid részlet volt az egyik benne található novellából. Nem azért a részletért vettem ki. (Pedig, zárójelben megjegyzem; eléggé félreérthető, felcsigázó részlet volt. Olyan fél részt vonzó, fél részt taszító.)
  Mágnesként vonzott az a könyv, és nem bántam meg, hogy kivettem.
  Benne voltak a hétköznapok, a romániai rendszerváltás előtti és utáni idők, szegény nyugdíjas nénik, kultúrák és szokások találkozása, pár határozott, kiforrott novellában, melyek átadták a befogadónak azt a hangulatot, amit ugyan soha nem élhetett át, de a sorokban megtapasztalhatta.
  S mindez humorral átszőve; egy kanál cukorra csepegtetve a keserű valóságot.

Kustos Julcsi
11.A
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése