2012. június 3., vasárnap

JÚNIUS 4. A NEMZETI ÖSSZETARTOZÁS NAPJA





UTASSY JÓZSEF
MAGYARORSZÁG!

Világ Világa,
Szerelem Kápolna-virága,
nekem
Édes Egyetlenem,
Hazám,
Te Drága!

Kérdezd Illés kocsisomat,
honnan mennydörög e fogat,
mért is tértem meg-vissza hozzád,
mind kiforgatva sírodat:

Magyarország!

Én,
a te fényed,
napkeleti vőlegényed,
kit elcsaptak a háztól csúnyán,


Ím,
itt fekszem rádvirradva,
pannon melled málnás csúcsán,


hogy combjaid holtágában
ülnék tort kesergőn:
s Hadak csillagporos Útján
pirosra vált kendőm,
pirosra vált kendőm.
Ha százszor is kitagadnak,
én temetni el nem hagylak:
kihívón
keresztbe fektetlek a síron!
sárig szomorúfűz hajad
tíz ujjal vidítom,
tíz ujjal vidítom.


Micsoda kilátás nyílik tűzhányó melleidről!


Vakon is látom:
én az oltár előtt,
te az oltár mögött,
virágom, virágom.


Úgy
ölelsz át,
sejtjeim fájnak,
hátadba körmeim holdvilágárkot vájnak,
ezeregy fényévnyi sáncot
mai,
holnapi bizáncok
ellen,
hogy védd magad:
Szerelmem,
Szerelmem Kápolna-virága,
Nekem
Édes Egyetlenem,
Világ
Világa. 

A nemzeti összetartozás napja 
az 1920-as trianoni békeszerződés aláírásának évfordulójára  
emlékező, június 4-ére eső nemzeti emléknap Magyarországon, melyet 2010.május 31-én iktatott törvénybe az Országgyűlés.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése