2012. június 13., szerda

Riport Rékával


Gyurátz Réka 9/D osztályos tanulónk az idei tanévben  imponáló eredményekkel öregbítette iskolánk  hírnevét.
-Melyek voltak ezek?
- Az Atlétikai Diákolimpián megnyertem az V. korcsoportos diszkoszvetést június 2-án,  ugyanezen a napon a VI. korcsoportos kalapácsvetésben 2. lettem. (V. korcsoport 9-10., VI.korcsoport 11-12. középiskolás évfolyam). Június 9-én az U20-as válogatottban 2. helyezést értem el kalapácsvetésben. (U20=18-19 évesek ; Réka 16 éves!!!) A téli (március 2-3.)  Országos Dobóbajnokságon Veszprémben 2. lettem.  Ősszel az Országos Ügyességi  és Váltó Csapatbajnokságon ( dobó,-, ugró- és futóversenyek) az NLG lánycsapata, melynek tagja voltam diszkoszvetésben első lett.
Hogy születtek/születnek ezek a szép eredmények?
- 2008 szeptemberében kezdtem el atletizálni a szombathelyi DOBÓ SE-nél, az általános iskolai testnevelő tanárom választott ki. Edzőim Németh László és Németh Pál lettek. Pali bácsi halála után fia, Németh Zsolt - egykori "enelgés" - vette át az edzéseket testvére Németh László mellett.  Kezdetben heti három edzésem volt, aztán heti hat,  jelenleg mindennap járok edzésre, van úgy, hogy naponta kétszer is, szerdán hajnalban úszom ( reggel 6-7-ig), hétvégén pedig vannak a versenyek.
- Ami (eddig) a csúcs?
- 2009 őszén volt a Serdülő Országos Bajnokság, ahol már második lettem, ez volt az első komolyabb megmérettetés, amin részt vettem és azóta mindig dobogós vagyok. A legbüszkébb a világcsúcsomra vagyok, amit 14 évesen értem el Szombathelyen 2010. őszén, a DOBÓ SE évadzáró versenyén 65 méter 88 centivel. A 14 évesek között sikerült 78 centivel megdöntenem az addigi világrekordot. Jelenleg az U18-as  világranglista 2. helyén állok.
- Hogy tudod  a versenysportot a tanulással és a  magánélettel összeegyeztetni?
- Röviden: nehezen. Kicsit bővebben: sportosztályba járok, ez ad némi könnyebbséget a tanulásban, hétfőn, kedden és csütörtökön nincs első két órám.  Félévkor az átlagom 4,8 volt,  az év végére "sikerült javítanom", kitűnő bizonyítványt viszek haza. Kedvenc tantárgyam - a testnevelésen kívül - az angol, a történelem, de valamennyi tantárgyat  szívesen tanulom. A minimális szabadidőmben olvasok. Imádok olvasni.
- Család?
- Testvérem, aki most érettségizik a Savaria Szakképző iskolában szintén versenyszerűen sportolt, futott. Most már csak hobbiból, de folytatja a rendszeres testmozgást. Szüleimre mindenben számíthatok, ők is nagyon boldogok, ha egy-egy szép eredmény érek el.
- Nagyon köszönjük, hogy szakítottál ránk egy kis időt. 
  További sikereket kívánunk, mind az élsport mind a tanulás terén, + kívánunk még  több  szabadidőt, hogy sok jó könyvet tudjál  elolvasni,.


 2012. június 2. Atlétikai Diákolimpia, diszkoszvetés, a dobogó legfelső fokán Gyurátz Réka


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése