2010. január 30., szombat

Interjú Jules-lel és Gabival

Biztosan emlékeztek még a tavaly iskolánkban is bemutatkozó Károly Róbert Hagyományőrző Egyesületre. A királyi képtárban kutatva megtaláljátok a képeket, amiken a tornacsarnokban korhű ruhákban, középkori fegyverekkel harcolnak. Akkor körtáncot jártunk, beállhattunk fegyverhordozónak, felpróbálhattuk a sisakokat, a kezünkbe vehettük a fegyvereket. Ők szervezték a Mazsola kirándulás hétpróbáját is, az élményekről bővebben a blogarchívumban olvashattok. Most betekintést nyerhettek két diákunk egyesületi munkájába is! Pócza Gabriellát (11/A) és Varró Juliánuszt (12/A) kérdeztem élményeikről, tapasztalataikról.

Mióta vagytok tagjai az egyesületnek? 
Gabi: - Tagok egyenlőre nem vagyunk, még csak fellépők, úgymond "várományosok". Az egyesületben kapunk egy év "próbaidőt", ezután születik döntés a tagságról.

Mi indított benneteket arra, hogy belépjetek?
Gabi: - A Mare Temporis Alapítvány műsorát láttam, még 2007-ben. Ők hasonlóan a Károly Róbert Hagyományőrző Egyesülethez nyilvános programokon lépnek fel, én a tűzzsonglőrködésbe szerettem bele.
Jules:- Én először a kaposvári Ordo Corvus Nigra lovagrenddel találkoztam. Megtetszett a hagyományőrzés, rajtuk keresztül jutottam el a szombathelyi egyesülethez, tovább tájékozódtam, hogy a közelben kik és hol gyakorolnak hasonló mutatványokat. A Nagy Lajos Gimnáziumban tartott bemutató után közvetlenül  léphettem kapcsolatba velük.

Mi az egyesület célja?
Gabi: A hagyományőrzés, a középkori szokások életben tartása, megismertetése a fiatalsággal.

Milyen élményekkel gazdagodtatok amióta beléptetek ide? Mit adott nektek az egyesület?
Gabi: Ami azt illeti, én kaptam hideget-meleget is. A jó az, hogy mivel zárkózott vagyok, az egyesület és az ott töltött idő segített abban, hogy megnyíljak, olyan emberekkel találkozhattam, akiknek azonos az érdeklődési köre, mint nekem. Barátokat szereztem, akikkel azt csinálhatom, amit szeretek.
Jules.: Nekem csak kellemes élményeim vannak! (Gabi: Emlékszel a Savaria Karneválos napszúrásra?)
- Najó, azt leszámítva! (*nevet) Élvezem a vívást, a küzdelmeket, szeretem a fegyvereket. Számomra fontos, hogy életszerűen tanuljuk és tapasztaljuk a történelmet, ezáltal könnyebben is tanulok, jobban megrögzülnek bennem az események.

Milyen programokon vettetek részt? Ezeket megelőzték-e felkészülések?
Gabi: Felkészülés csak hadászat szempontjából van. Nekem is lett volna fellépésem, de sajnos ez elmaradt. Az egyesület ott volt a Szent- György napon a Falumúzeumban, voltunk még Visegrádon és Egerben. Nyáron  részt vettünk a Savaria Karneválon is.
Jules: Én szinte az egész nyaramat az egyesülettel töltöttem. Táborokban voltam, alig volt szabad hétvégém. Szeptemberben mi szerveztük a Mazsitúra hét próbáját is. Ügyességi feladatokkal, kvízkérdésekkel, vívással, íjászattal, vakvezetéssel és versírással vártuk a kilencedikeseket.

Nektek mi a szerepetek az egyesületben?
Gabi: Elsősorban tűzzsonglőr vagyok, de mivel erre a posztra kevés az érdeklődő, sajnos egyenlőre nincs kivel gyakorolnom. Mutatványozok, kezdő szinten gyakorlom az íjászatot, a vívást.
Jules: Én harcolok. A felkészülő edzéseken megtanuljuk a legfontosabb fogásokat, technikákat, a kardhasználatot. Nem begyakorolt koreográfiát adunk elő, de azt azért mindig előre megbeszéljük, ki veszti el a párviadalt. :)

Milyen terveitek vannak a jövőre nézve? 
Gabi: Még nem döntöttem el, maradok-e az egyesület tagja. A tűzzsonglőrködéshez egyedül kevés vagyok, másfél- két éve indult utoljára próbálkozás, de sajnos pár hónapon belül feloszlottunk. A reményt persze még nem adtam fel! :)
Jules: Én mindenképp maradok, érettségi után is. Szegeden szeretnék tovább tanulni, de hétvégenként és a szünetekben továbbra is aktívan részt veszek majd a próbákon és fellépéseken.

Kis ízelítő az egyesület "képes krónikájából":




Hagyományőrző nap az NLG-ben:



Az egyesületről további információkat találhattok, közvetlenül a honlapról!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése