2018. május 9., szerda

27 éves siker


(a képen: balról jobbra Ekler Bendegúz, Lisztes Dusán, Szuák Ákos, Barta Márton)




Hódmezővásárhelyen rendezték meg idén az Országos Diákolimpia úszódöntőjét. A március 23-25-ig tartó fináléban több szombathelyi, és „nagylajosos” siker is született. Barta Márton 100 méteres fiú gyorsúszás számban első helyezést ért el, valamint a 4x50 méteres gyorsúszás számában iskolánk csapata szintén az előkelő 1. helyet szerezte meg. Ez azért is hatalmas siker, mert legutóbb 1991-ben született ilyen eredmény ebben a számban. Az akkori bajnokok közül Hargitai  Zsolttal, valamint az idei győztesekkel, Barta Mártonnal, Ekler Bendegúzzal, Lisztes Dusánnal, és Szuák Ákossal tudtam beszélgetni:

Pintér Tamás: Mikor kezdett/kezdtetek sportolni?
Hargitai Zsolt: Születésemmel kezdődött a “sport” az életemben, a mozgás mindig is fő eleme volt a mindennapoknak. Az első valós sportélmény, amire emlékszem a vízzel kapcsolatos. Mindig is egyik fontos közege volt, van és lesz az életemben. A versenyszerű úszást édesapám győzködésére kezdtem el, nem bántam meg. Mai napig az akkor kapott kitartás, küzdeni akarás, sportszerűség és ebből fakadó személyiség a fő alapja a munka és a családi életnek.
Barta Márton: 6 éves korom óta úszom versenyszerűen.
Ekler Bendegúz: 10 évvel ezelőtt kezdtem vízilabdázni.
Lisztes Dusán: Ötödik óta foglalkozom úszással, 11-12 éves koromban kezdtem.
Szuák Ákos: 10 éve kezdtem úszni.

Pintér Tamás: Milyen érzés volt elnyerni az aranyérmet?
Hargitai Zsolt: Büszkeséget, szüleim felé hálát, egyszerűen csak boldogok voltunk és örültünk egymás sikerének.
Barta Márton: Szorosabb versenyre számítottunk, de mikor az első emberünk beért és mi következtünk tudtuk, hogy jól fogunk szerepelni. Nagyon örültünk az aranynak.
Ekler Bendegúz: Mivel az én sportágam a vízilabda, hatalmas örömet okozott, hogy egy másik sportban is megmutathattam magam.
Lisztes Dusán: A rajthoz győzelmi esélyekkel állhattunk, emiatt hatalmas nyomás volt rajtunk, de mikor Bendegúz és Marci után 2-3 méterrel vezettünk, a zsebünkben éreztem az aranyat. Kicsivel szorosabb küzdelemre számítottam, de ezzel együtt is hatalmas öröm volt velük úszni, és győzni.

Pintér Tamás: Mi volt a legnagyobb siker a pályafutása/pályafutásotok során?
Hargitai Zsolt: Talán az, amikor a gyermekeim megtanultak úszni, biztonságban a vízen lebegni.
Barta Márton: 4 ifjúsági országos bajnoki második helyet, és 4 ifjúsági világbajnoki érmet sikerült eddig begyűjtenem. Ezekre vagyok a legbüszkébb a közel 450 érmem mellett. Augusztusban kezdem az Egyesült Államokban az egyetemet, ahol az úszócsapat tagjaként az egyetemi bajnokságban fogok versenyezni.
Ekler Bendegúz: A tavalyi Vízilabda Országos Bajnokság 1-b bajnokai lettünk, ez éri nekem a legtöbbet.
Lisztes Dusán: A tavalyi évben 4. helyezést értünk el 4x200 méteren, erre vagyok a legbüszkébb, valamint a mostani aranyra.
Szuák Ákos: Országos bajnoki ezüstérem, és a csillogó arany a váltóval.

Pintér Tamás: Tudtátok, hogy a Nagy Lajos Gimnázium 1991-ben is ilyen szép eredményt ért el?
Lisztes Dusán: A testnevelőink tudatták velünk a verseny után. Én nagyon meglepődtem, hogy egy ilyen szép eredményt újíthattunk meg.
Szuák Ákos: Mikor meghallottam a hírt, nagyon boldog voltam, hogy egy 27 évvel ezelőtti eredményt sikerült újra a Nagy Lajos Gimnáziumba hozni.
Ekler Bendegúz: Emelt az érem értékén ez a nagyszerű hír.

Pintér Tamás: Ákos, úgy tudom, hogy több sérülés is megszakította a pályafutásod. Hogy tudtad átvészelni őket?
Szuák Ákos: Küzdelmes időszakok voltak, a Zrínyiből például gipszelt lábbal kellett ballagnom három éve, de mindig sikerült visszatérnem a medencébe. Sokat köszönhetek a csapatnak, az edzőimnek, és mindenkinek, aki hitt bennem és segített túljutni, és visszatérni a sporthoz.
Pintér Tamás: Zsolt, Ön mennyi munkát fektetett ebbe az eredményébe?
Hargitai Zsolt: Igazából nem is volt az munka, inkább a sport közösségformáló ereje és szeretete repített minket a célba. Állandóan együtt lógtunk iskola előtt és után.
Pintér Tamás: Mire gondolt, mikor meghallotta a fiúk csodás eredményét?
Hargitai Zsolt: Csak gratulálni tudok nekik! Ja, és azt, hogy éljenek, legyenek vidámak és ne foglalkozzanak a problémákkal!
Pintér Tamás: Köszönöm, hogy itt voltak ma velem, és válaszoltak a kérdéseimre.
Pintér Tamás 9/C
A fenti interjú "Séta" változatát itt olvashatjátok:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése