2015. június 9., kedd

Ünnepi Könyvhét 2014. Megnyitó, június 4.

A fenti fotókat Ignéczi Dóri küldte be a Savaria Egyetemi Központ Könyvtárának olvasás-népszerűsító fotópályázatára. A legfelső díjazott is lett. Gratulálunk!


"Csak lazán" fiataloktól fiataloknak - a Savaria Slam Poetry interaktív műsora
A 10/C osztállyal vettünk részt rajta.
 Miután a Savaria Slam minden tagja bemutatkozásképpen slammelt nekünk, az osztály  a csapat egy-egy tagjával teamet alkotva hozott létre egy verset. Az a megtiszteltetés ért, hogy én adhattam a témát. Az eredményt itt olvashatjátok. Szerinten szellemes slamek születettek. (Alliteráció!!!!)
A Savaria Slam Poetryről bővebben:
https://hu-hu.facebook.com/SavariaSlam

Mi leszek, ha nagy leszek?
1)
Mi leszek, ha Nagy leszek?

Mi leszek, ha nagy leszek,
Most még Kiss vagyok,
Egy vezetéknevet felveszek, egy másikat meg itthagyok.
Anyakönyveztetem magam és Naggyá válok,
Így ezzel magamnak egy jobb jövőt szánok.
Amíg még Kiss voltam, teljes mértékben elnyomtak,
Kihasználtak, elhasználtak, eldobtak.
Nem értem fel a polcot, mert kicsi voltam,
A WC-re a sámlit mindig betoltam.
Boltban az uborkát végre elérem,
Az eladót most már nem kell megkérnem.
A hullámvasútra végre felülhetek,
A lottózóba egy rablásra betérhetek.
Persze csak a nevem változik, de ez egy jelentős lépés,
De még mindig helyes vagyok, ez nem kérdés.
Keresztnevem Attila , a hajam mindig bomba.
Nagy leszek, ha Nagy leszek, főleg a nadrágomban.
Kis ember nagy bottal jár, de most még nagyobb leszek,
Az alkoholhoz mindig nyakkendőt veszek.
Az utcában egy bokorban megtalálnak,
De Nagy leszek akkor is, ha véletlenül rámhugyálnak.
Imádlak titeket, nagyon jók vagyunk.


2)
Jövőkép

Mi leszek, ha nagy leszek? Felnőtt, jön a válasz.
Csak egy jó végzettség okoz anyagi támaszt.
A diploma és a nyelvvizsga már nem garancia,
E jövőképben fenyeget az impotencia.
A karneváli munka után elfogott a macskajaj,
Alapjáraton is túl hangos volt az alapzaj.
A reggeli indulás nem volt lehetetlen,
És mégsem voltam más, csak tehetetlen.
Hisz a porcelánbuszt éjjel túl gyorsan vezettem,
A jövőképre egy releváns pillantást vetettem.


3)
Diplomás borgőzös látomás,
Kiderült a diplomámról, hogy lágytojás.
Nem kell énekesnek lenned, hogy tornássz,
Conchita Wurst egy kolbász.
Elfelejtettem ÁFÁ-s számlát kérni,
De hogyan is menne, ha az üzletasszony férfi.
Kifutunk az időből, lassan üt az óra,
Fizika dolgozat sikeres megoldója.
Mi ebből a tanulság? Abszolúte semmi.
A vesémnek meg annyi.


4)
Mi szeretnél lenni, ha nagy leszel?

Józan szeretnék lenni, de az lehetetlen.
Jaj, ugyan ne legyél telhetetlen!
Életem felét már leéltem, 
De magasságom felét még el nem értem.

Hát majd egyszer gazdaggá válok,
A meccset  nem csak a tévében látom.
De ez még csak egy álom,
Majd a Barcára a pénzem rávágom.

Nekem nincsenek álmaim,
Mert nem próbáltam, mit?
Nyugodtan aludni.
Mert minden egyes őszinte 
Embert láttam már hazudni.

Franc az egészbe,
a címet én már nem értem.
Ki akar nagy lenni?
S felelősséggel  élni??????????


5)
Ruháimat ledobva hámozom a jövőképem
A krumpli sem tudja, hogy mi lesz még belőle
Paprikás krumpli vagy gulyás?
Hámozás közben dől el a választás.
Hogy mi akarok lenni?
Hát a franc se tudja,
A lehetőség túl sok,
Vagy csak én vagyok túl buta?
Buta vagyok én mindehhez, nem értek semmihez...
Vissza kéne mennem az óvodába,
Lehetnék ovis, vagy dada?
Mire taníthatnám én őket?
Hogyan rakják fel testüket a tőzsdére?
Hagyják, hogy a zöldségárus eladja őket kimérve?
Zöldségárus is lehetnék, de mi közöm a zöldségekhez?
Zöldségeket beszélek, érdekel ez bárkit is?
Ha tanár lennék, figyelnének rám, de
miről beszélnék? Hogy John Lennon
mignonokat árul?
Mint részvényeket Gru is megvesz párban, és eteti őket
netről rendelt banánnal.
Drága a szállítási költség, de a cégalapítással nagy a felelősség.
Lehetnék informatikus, aki segít neki,
de nem vagyok primogenitus
Boncolgathatnám még  a sok kicsi békát,
Lapozgathatnám folyamatosan terveim tárát,
De a legnagyobb vágyam mégis annyi:
Élni 2069-ig!

 Fotó: Ignéczi Dóri (ld. még Királyi Képtár)

RAMBO versek - Hogyan is szól a "Ki viszi át a szerelmet" című vers Sylvester Stallone tolmácsolásában?https://www.youtube.com/watch?v=8lxeqxonoZw    
(Irtó posztmodern!!!!)
Rozmán Kristóf  (volt diákunk) rendhagyó irodalomórájára  a 11/C osztály ment el
Nagy Attila tanár úrral.
Az alábbi  képek itt készültek.




Az én kedvencem ebből a műfajból: https://www.youtube.com/watch?v=bRG09CJ9hnM 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése