2013. szeptember 30., hétfő

Nyári éremeső - Interjú Gyurátz Rékával





- Bevallom,  nem vagyok rendszeres olvasója a helyi sajtó(k)nak, de nyáron, ahányszor kezembe vettem a Vas Népét, a sportrovatban olvastam a nevedet. Sűrű lehetett a programod, de sok szép eredményt értél el. Bővebben....
- Június 23-án Zalaegerszegen volt az Ifjúsági Országos Bajnokság, ahol kalapácsvetésben 76,04 méterrel első lettem és új világcsúcsot állítottam fel (!!!!!). Diszkoszvetésben második lettem, súlylökésben pedig harmadik. Július 10-én érkeztünk meg Ukrajnába, ahol az Ifjúsági Világbajnokságot rendezték. Dobókörbe először július 12-én léptem és a selejtezőben 71,72 méteres világbajnoki csúcsot állítottam fel. Másnap a döntőben 73,20 méterrel egy újabb világbajnoki csúcsot dobtam, és a dobogó legfelső fokára állhattam. 
- Közbeszólás: hány világcsúcsot is tartasz pillanatnyilag?
- Tartom a fenti csúcsot és továbbra is enyém az U15-ös világcsúcs 65,88 méterrel.
-További megmérettetések?
-Július 16-án Ukrajnából Olaszországba utaztam. Rietiben tartották a Junior Európa Bajnokságot, itt már egy négykilós kalapácsot -ez egy kilóval több, mint amivel eddig versenyeztem- dobtam.
-Mi ennek az oka?
- Ezen a versenyen egy, illetve két évvel idősebb lányok között indultam. A selejtezőben  az első dobásommal rögtön bekerültem a döntőbe. Július 20-án volt a döntő, ahol a második dobásomra 65,01 métert teljesítettem a 4 kilós kalapáccsal. Ezzel sokáig vezettem,  de sajnos az utolsó előtti sorozatban a fehérorosz lány, Hanna Zinchuk  ledobott. (Ezt így mondják.) Ez a második helyezés ott kicsit elkeserített, de már így utólag örülök, hogy kipróbálhattam magam ezzel felnőtt szerrel, ami elsőre nem is sikerült rosszul.  Július 23-án végre hazaérkeztem.
Július 27-én a felnőtt Országos Bajnokságon felállhattam a dobogó harmadik fokára.
-Semmi pihenés?
- Az OB után nem volt, mert további házi -Szombathelyen megrendezendő- versenyek vártak ránk. Augusztus első két hete végre a pihenés jegyében telt. Öt év után először kaptam nyáron "szabadságot".
A nyár utolsó nagy versenye augusztus 30-án, Haguenauban (Franciaország, Elszáz, innen a németes név) volt, a Rasenkraft Európa Bajnokság. Ezt a versenyt dobó-három-próbának hívjuk: 1) négykilós kalapácsvetés, 2) ötkilós rövidkalapács, 3) ötkilós kőlökés. Ez olyan, mint egy súlyos térkő, amit a lehető legmesszebb kell(ene  lökni. Itt harmadik lettem. Röviden, vagy talán nem is olyan röviden ez volt a nyaram.
-Terveid, további kihívások?
- Most ősszel lesznek  az iskolai és az egyesületi csapatbajnokságok. November utolsó és december első hetében Brazíliába utazunk, a fővárosba, Brazíliába. (Komolyan, ez "földrajzilag"így van.) Itt lesznek a Középiskolai Világbajnokságok. 2014-ben Junior Világbajnokságot rendeznek az Egyesült Államokban, Eugene-ban (Oregon állam, közel a Kanadai határhoz). 2015-ben pedig már a felnőtt Világbajnokságon szeretnék jó eredményeket elérni.
-Edzőid?
- Németh Zsolt ( volt NLG-és diákunk) és bátyja  Németh László, Németh Pali bácsi fiai. Nagyon sokat köszönhetek nekik.
- Edzési időszakok?
- Van a felkészülési időszak és a versenyidőszak. Az előbbiben napi két, két és fél óra, versenyek előtt kicsivel kevesebb, mert "rá kell pihenni", de van, amikor többet kell edzeni, szóval ez bonyolult...
- Ez itt a (könyv)reklám helye (is). Volt időd  a nyáron olvasni? Tudsz nekünk valami jó olvasmányt ajánlani?
- Az utazások alatt rengeteget olvastam. Lazításképpen Danielle Steel. Mélyen megérintettek Indu Sundaresan: A huszadik feleség  és  Carolly Erickson: A cárné lánya című könyvei.  Most olvasom  Maria Bellonci regényét Lucrezia Borgia életéről

-Réka, nagyon köszönöm az interjút. A  fantasztikus eredményekhez csak gratulálni tudok és további sikereket kívánok. Meg sok jó könyvet.


(korábbi beszélgetések Rékával: 2012.június 13., 2013.május 21.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése