2013. szeptember 21., szombat

Egy kirándulás képei(ből)

Pénteken, szeptember 20-án, az NLG diákjai tovább alhattak, "szabadnapjuk" volt, mert a tantestület kirándult.  A tanévkezdés izgalmai után mindenkinek jól jött ez a kis lazítás. Az idő igazán kegyes volt hozzánk. Ahogy távolodtunk Szombathelyről  kezdett  barátságosabb lenni, napközben kellemes őszi nap volt, aztán hazafelé - hogy a szerkezet keretes legyen- egyre jobban esett. Ennyit és nem többet a meteorológiáról, de -mint a képeken is láthatjátok- ez egy abszolúte "szabadtéri" kiruccanás volt, melynek fontos, ha nem a  legfontosabb eleme a jó idő.
10 óra felé értünk Zalavárra, ahol a Kis-Balaton Látogatóközpont volt utunk első állomása. Kísérőnk és kalauzunk a délelőtt folyamán Dr. Szeglet Péter, a Keszthelyi Agrártudományi Egyetem adjunktusa volt. (1.kép)
A múzeum udvarán látható Cirill és Metód emlékszobra (2.kép). A  hittérítők ezen a tájon is tartózkodtak anno....még Szent István előtt. A területet  a 840-es években Pribina nyitrai szláv fejedelem kapta örök hűbérbe a Frank Birodalomtól. Az ő fia, Kocel idejére az egykori barbár fejedelemség a frank grófi szervezet része, így keresztény lett és  templomok épültek a bajor mesterek keze nyomán.
A múzeum mögött egy Makovecz Imre tervezte épületben (3.kép)  Zala megye 7 csodáját bemutató állandó kiállítás van.
 Ezután ismét  buszra pattantunk és indultunk a Kis-Balaton bejárására. Szemet-lelket gyönyörködtető volt a szelíd, nyugalmas táj, a rengeteg vízi madár (4.kép). Az 5. képen hallépcsőt láthattok. Ez arra szolgál, hogy a halak a különböző szintű vizek között "átjárhassanak". Bővebben a tájról ld.:https://www.bfnp.hu/magyar/oldalak/
www.zalavarpark.hu/,http://www.kisbalaton.hu/kis_balaton_haz.html
Ebéd után, melyet már Balatongyörökön fogyasztottunk el (isteni finom vaddisznópörköltet ettünk), kicsit ejtőztünk a "nagy"Balaton partján (6.kép), majd elsétáltunk (7.kép) a közeli Imperial Golf Klubba. Itt megismerkedhettünk az alapvető fogásokkal, gurításokkal és lendítésekkel (utolsó kép). Rendkívül élveztük.
Ez a szép nap nem jöhetett volna létre Dr. Vígné Csordás Ildikó, Pataki Ágnes tanárnők és Boros András tanár úr nélkül. Szervező munkájukért nagy köszönettel tartozunk nekik.
A (szerintem) szuper fotókat Nagy Veronika tanárnő készítette.