2016. május 12., csütörtök

Jólesik a lelkemnek - Mihály Luca, a III. Savaria Filmszemle ifjú díjazottja


Büszkék lehetünk, hiszen Mihály Luca, gimnáziumunk 11. évfolyamos tanulója idén megkapta a III. Savaria Filmszemle legfiatalabb tehetséges alkotója elismerést. Vele beszélgettünk.

Gratulálok, és azt szeretném megkérdezni, milyen érzés ebben a díjban részesülni? Fontosak az ilyenféle elismerések? Motiválnak a további alkotásban?

Köszönöm a gratulációt. Egyértelmű, hogy nagyon örültem neki, bár meg is lepett, nem számítottam rá. Úgy gondolom, hogy az alkotók számára fontosak a díjak, hiszen ezek visszajelzések, hogy jól csinálják azt, amit tesznek. Hogy engem motivál-e? Nem azért csinálom, hogy díjakat kapjak. A lelkemnek jól esik, de az igazi öröm az, amikor olyan emberek mondanak nekem elismerő szavakat, akik már komoly dolgokat hoztak létre.

Hogy állsz neki egy munkának?  Jön az ihlet, vagy egyszerűen történnek olyan események, amik arra késztetnek, hogy ezek hatására videót készíts?

A videóim leginkább olyan dolgokról szólnak, amelyek az életemhez kapcsolódnak. Egy-egy vidám kirándulás pillanatairól, vagy akár egy szomorú hangvételű eseményről. Persze előfordul, hogy kifejezetten ilyen és ehhez hasonló versenyekre készítek, az adott témának megfelelő kisfilmet.

A kisfilm alapja Weöres Sándor Valse Triste című verse. Honnan jött az ötlet?

Az iskolánkban volt egy kortárs versmondó- és videoklip-pályázat, amire ehhez a vershez csináltam videót. A szemlére pedig ennek egy jobban kidolgozott, átgondoltabb formáját küldtem el, egy lényeges változtatással, hogy itt nincs szöveg. Tehát a téma, a haláltánc, Weöres Sándor verséből született meg, de az újraszerkesztésben nem a vers bemutatása volt a fő cél. Annak pedig, hogy már korábban ezt a verset választottam, különösebb oka nem volt,mint az, hogy nagyon tetszett.

Mielőtt elküldöd egy pályázatra a filmjeidet, van benned szorongás?  Vagy teljesen elégedett vagy?

Soha nem találom tökéletesnek a filmeket, mindig javítanék rajtuk, sok mindent másként csinálnék. Annak viszont örülök, hogy van bennem bátorság elküldeni. Így, ha nem nyerek, akkor nem azért hibáztatom magam, mert gyáva voltam.

A családod, barátaid hogy viszonyulnak a szenvedélyedhez?

A családomnak nagyon hálás vagyok. Az ő támogatásuk nélkül - mind lelki, mind pedig anyagi értelemben - nem tudnám ezt csinálni. Komoly technikákra van szükségem - fényképezőgép, szoftverek -, amik nem kevés pénzbe kerülnek, mégis mindent igyekszenek megtenni értem. A nehezebb lelki pillanatokban is ők a támaszaim. A barátaimnak mindig tetszenek a munkáim, és azt hiszem, büszkék is rám.
Milyen terveid vannak a jövőt illetően?  Ezzel szeretnél foglalkozni?
Az biztos, hogy boldog lennék, ha olyan munkám lenne, amit teljes odaadással tudok csinálni és élvezem.  Számomra ez a filmezés. Tehát, ha lehetséges, mindenképpen ezen a pályán maradnék. Tisztában vagyok vele, hogy nem könnyű az elhelyezkedés, de olyan dolgokkal szeretek foglalkozni, amit örömmel csinálok. 

Németh Dolóresz
Nagy Lajos Gimnázium 11.B

Vas Népe, Séta rovat, 2016. május 11.
A díjazott videó:






Lucától a blogban már láthattunk videókat. A bejegyzések dátuma:  2015.dec. 1. és október 5. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése