2015. május 14., csütörtök

Bence írásai



A szombathelyi utcák 
            Tudd meg bűnös vagy, ha az élet örömeit nem látod lábad előtt! Még ha észre sem veszed, egy táj, egy perc, egy lány, és kihagytad, mert már halott a vágy... Ma miért rohan kit nem üldöznek veszettül, vadul a nyugalom elől?
            Álj meg a parknál, és sétálj! Én is ott akarok... Menj az emberhad között! Én is ott akarok... Gyönyörködj a világodban! Én is azt akarom... Érezni, ahogy a nap marja a fehér gránitot, és csillagként ragyog bele pici, fekete szemembe, de én is bűnös vagyok. Nem hittem a szavaknak, melyek már elvesztek, nem hittem az időnek, mi már elrepült, s most itt vagyok, és vadul rohanok. Cserben hagytalak Dózsa, Király, Óperint, Petőfi, Ady, s utak százada terekkel magában. Talpam ott hagyja nyomát, de hol van a borongó lelkem, ki a kitaposott járdán leste, a szép tél havát? Magát marja önbelé roskadva, mert már nem engedi haza, az a szombathelyi utca...
            Régen angyalt láttam rajtatok, nyugodt sétába, most már rohanva fogad, a pokol mély tavába. Hiányzik a pillanat a múltból, az a részeg a Perint mellett, de már végleg túl józan az elme, s menekül a híd felett. Nem szabad megállni, rohanni a sorstól, mely utolér mindig, felemészt s leteper, mert emberi lény vagyok, ez vár ha felnőtt leszek.
            Búcsúzóul szép szombathelyi utcák, remélem visszafogadjátok egyszer, a megnyűtt porotok fiát.

                                                                                                          Vincze Bence
                                                                                                            2015. 03.02.

A fenti írás megjelent a PARAZSAK Szépirodalmi Antológia című könyvben, amelyben egyetemisták és középiskolások írásait (próza, vers) olvashatjuk. Szerkesztője Rozmán Kristóf, volt diákunk. A Savaria University Press újabb  kiadványaként tavasszal látott napvilágot. Kristóf volt iskolájának ajándékpéldányt küldött, melyet ezúton is nagyon köszönünk..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése