2014. április 28., hétfő

A Parnasszus meghódítása

Hír 1: Kormos Nikolett (12/A)  a 2014-es Sárvári Diákírók-, Költők Találkozójának  Dicséretes oklevelét kapta próza kategóriában.


- Mióta írogatsz?
-  Az általános iskola felső tagozatán  5-6. osztály körül kezdett foglalkoztatni az írás. Kezdetben verseim voltak, aztán novellákat írtam, és kb. egy éve kezdtem el azt a kisregényt írni, amivel neveztem és díjat is kaptam.
-Mi a kisregényed témája?
- Egy mindenben sikertelennek bizonyult férfiról szól, aki a drogokba menekült. A történet érdekessége, hogy miközben elveszti a kontaktust a valódi világgal, a valódi emberekkel, párhuzamosan ezzel felépül benne egy néha még számára is nehezen érthető dimenzió.
- ???????
- Elképzel magának egy barátot, aki néha felbukkan és követi, de kommunikálni nem tud vele.
- Kicsit skizofrénnak tűnik.
-Talán, mert az is.
- Miért írsz?
-Egyszerű, mert ez nekem jólesik. Én nem sírok, én így vezetem le a feszkót.
- Én meg olvasással.  Olvasol Te is?
-Hogyne, főleg az orosz realistákat imádom és Oscar Wilde-ot.
- Most  fogsz érettségizni. Terveid?
- Angol-magyar szakos középiskolai tanár szeretnék lenni.
- És az írás?
- Minden vágyam, hogy publikálhassam az írásaimat.
-Kanyarodjunk vissza az elejéhez. Pár szóval mesélj a sárvári találkozóról.
- Ez egy háromnapos tábor volt, ebből két nap kemény műhelymunka.  Én a próza kategóriában voltam,  itt Vörös István kortárs író-műfordító-költő vezetésével  a saját írásainkat olvastuk fel, finomítottuk itt-ott. Ebben a műhelyben 24-en voltunk, a Kárpát-medence magyar ajkú területeiről.  Utolsó este volt a díjak átadása, és a nyertes művekből olvastak fel szerzőik.
- Mi volt a legjobb a táborban?
- Hogy szembesülhettem azzal, miben kell még fejlődnöm, és sikerült új barátokat találnom.
- Köszönöm a beszélgetést.
Nikolett kisregénye, melynek címe: Egy fecske, két fecske -  a könyvtárban megtalálható.


Hír 2.: Kustos Julcsi (szintén12/A) a Gömbhalmaz irodalmi csoporttal 2014. április 10-én felolvasóestet tartott Budapesten, ahol verseit ismerhette meg az érdeklődő közönség. Másnap, ápr. 11-én Miskolcon a Műút portál Deákpoézis versenyének díjátadóján  vehette át a zsűri különdíját.
 


- Ugyanazzal a kérdéssel indítok, mint Nikinél. Mióta írogatsz?
- Általános iskola 6-7. osztálya óta. Főként verseket írtam, és most is inkább a költészetben érzem magam erősebbnek.
- Autodidakta módon vagy tudatos tanulás útján szereztél poétikai ismereteket?
- Eleinte természetesen magamtól próbálkoztam, gyerekszobám kis zugában, de tavaly nyáron jött az áttörés, amikor Miskolcon egy irodalmi táborban vehettem részt. Az  ottani műhelymunkának hála megtanultam tudatosabban írni a verseimet.
- "Poeta doctus" lettél?
- Ezt nem mondanám, csak kitörtem abból, hogy mondanivaló nélkül, pusztán a szavak szépségéért írjak. Most már jobban konkretizálhatóak a verseim a mindennapokban tapasztalt élményeimhez. A kortárs költészet stílusát követve szabadversek, hosszú monológok jellemzőek rám is.
-Slam poetryt írsz?
- Egyszer próbálkoztam vele, pont a miskolci táborban, egy esti buli alatt. Akkor nem igazán kapott el a hangulata, de nem adom fel, még teszek próbákat vele.
- Napjaid az NLG-ben meg vannak számlálva. Utána?
- Mindenképpen Budapestre szeretnék menni. Fontos ez a tanulmányaim és a Gömbhalmaz miatt is. Az ELTE vagy a Károli Gáspár Református Egyetem Bölcsészettudományi Karán szeretném folytatni tanulmányaimat, angol-magyar szakos tanárként szeretnék végezni.
-Sok sikert kívánunk és köszönjük a beszélgetést.
És ez itt legyen a reklám helye (is):
a Gömbhalmaz tagjai a Savaria Karneválon is fellépnek az Irodalmi Sátorban aug. 23-án 17 órakor.
A Facebook-on is elérhető a csapat.
Katt a következő linkre, ahol Julcsi díjazott versét olvashatjátok:
www.muut.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése