2018. április 26., csütörtök

Látogatás a Törvényszéken



Április 21-én a Vas Megyei Járásbíróság nyílt napot tartott, melyen a Nagy Lajos Gimnázium tizedikes diákjai közül húszan részt vettek. Én személy szerint azért éltem a lehetőséggel, mert keveset tudtam az igazságszolgáltatásról, pedig ez nagyon hasznos tudás. Voltak olyanok is, akiket kimondottan ez a pálya érdekelt, illetve olyanok is, akik csak kíváncsiak voltak, és szerintem ők sem csalódtak, mert sok új és érdekes ismeretet szerezhettek. A számomra unalmas, de szerencsére viszonylag rövid jogtörténeti áttekintés után körbevezettek minket a bíróság épületében, utána egy előadás keretében elmagyarázták a magyar igazságszolgáltatás működését. A program végén fakultatív kötetlen beszélgetés volt régóta dolgozó bírókkal, amire sokan maradtak. Nekem ez tetszett a legjobban. Régi ügyeikről meséltek, melyek között sok volt a vicces történet. Arra is választ kaptunk, hogy emberileg milyen nehézségekkel jár a munkájuk, és ennek ellenére miért szeretik. Összességében én abszolút nem bántam meg, hogy elmentem, jól éreztem magam.
Nagy Eszter 10/A

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése