2017. szeptember 28., csütörtök

Egy év Németországban

Kajtár Eszterrel (11/B) beszélgettem tavalyi, külföldi tanévéről.

Először is azt szeretném kérdezni, hogy hova utaztál pontosan?
Hamburg mellett egy kisebb faluban laktam, ami körülbelül 10km-re volt a várostól, szóval nagyon sokszor jártam Hamburgban. 

Honnan jött a kiutazás ötlete?
Az iskolában tartottak előadást a külföldi tanulásról, ez alapján nagyon megtetszett a gondolat. Már kiskoromtól kezdve szerettem volna utazni, de addig nem volt rá lehetőség. Elhatároztam, hogy most megragadom az alkalmat a tapasztalatszerzésre és a nyelvtanulásra.

Hol laktál, és hogyan tudtál beilleszkedni?
Egy fogadó családnál éltem. A beilleszkedés jól ment, mert nagyon aranyosak voltak hozzám. Én itthon egy olyan sztereotípiát hallottam, hogy a németek elég tartózkodók, de ez egyáltalán nem igaz. Az is segített, hogy a nyelvtudásom már nem a nulláról indult, hiszen németül már itthon is tanultam.

Ezt akartam is kérdezni: jól jöhetett, hogy már az elején is tudtál velük kommunikálni.
Igen, így könnyebb volt.

Milyen volt a család?
3 fogadó testvérem volt-mind fiú-de már csak a legkisebb lakott otthon. Ő 14 éves, egy évvel alattam lévő évfolyamba járt. Vele buszoztam reggelente suliba, és haza is, sokat segített.

Milyen volt az iskola?
A 11. évfolyamba jártam. Olyan voltam, mint egy ottani diák, ugyanúgy számon kértek.

Ez hogy ment?
Az elején nehézkesen. A földrajznál gondoltam arra, hogy „te jó ég, most inkább haza megyek”. De aztán nem volt sok gond a tanulással; az osztálytársaim támogattak, elmagyarázták a dolgokat, megértően viselkedtek.

Más ország is felmerült, vagy Németország volt az egyedüli befutó?
Még Svájcot is megjelöltem, de elsőként Németországba szerettem volna menni.

Milyen különbségeket vettél észre Magyarországhoz képest?
Iskolán belül voltak főleg; például egy politikára épülő órát tudnék kiemelni,amin mindenki kinyilváníthatta a véleményét.

Gondolom sokat fejlődött a nyelvtudásod?
Igen, novemberben megyek is felsőfokú nyelvvizsgára.

A jövőben még tervezel utazni?
Igen, látogatóba mindenképpen visszamegyek, már tervezem. Később szívesen járnék más országokban is.

Tudom, hogy itthon és kint is fociztál. Arról mesélnél kicsit?
Igen, az úgy volt, hogy a fogadó anyám talált nekem egy csapatot, egy elég erős csapatot. Heti háromszor jártam edzésre, de mindig volt időm előtte vagy utána tanulni.Mindenki segített a másiknak a csapatban, ez nagyon jó volt.

Magyarországról is kérdeztek?
Igen, nagyon sok szót megtanítottam nekik, például szeretlek vagy az örülök szó különösen tetszett nekik. Érdeklődtek a hazámról, és majd eljönnek meglátogatni.

Még valamit ki tudnál emelni?
Rengeteg élményben volt részem, mindenkinek csak ajánlani tudom a külföldi tanulást, akinek van lehetősége és ideje-mert mégiscsak egy teljes év.

Köszönöm a beszélgetést, sok sikert kívánok a továbbiakban!  
Tóth Éva (12.A)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése