2017. szeptember 19., kedd

Édes Anyanyelvünk

Újabb sikerek az Édes Anyanyelvünk megyei döntőjén

Az idei tanévben is iskolánk dísztermében került sor az Édes Anyanyelvünk nyelvhasználati verseny megyei döntőjére. A szeptember 14-i versenyen gimnáziumunkat két diák, Kővári Dorottya (11.A) és Németh Alexander (10.C) képviselte: olyan remekül, hogy a megyei 2. és 3. helyezést is megszerezték. A zsűri tagjai Böcskey Attiláné tanárnő Körmendről, Németh Ibolya tanárnő Őriszentpéterről és Nagy Attila tanár úr gimnáziumunk tanára voltak. Alex a verseny 2. helyezettjeként utazik Sátoraljaújhelyre, ahol az országos versenyen képvisel majd minket, s megyénket. Olvassátok el rövid beszámolójukat az eseményről!
Dorottya:
„A versenyen először egy nyelvhelyességi, műveltségi feladatsort kellett kitöltenünk a könyvtárban, majd utána a díszteremben kezdődött a szóbeli forduló. 3 téma közül kellett egyet választani, amiről 3 percig lehetett beszélni, negyed óra felkészülési idő után. Én a témák közül a tetoválást („Tartson vitaindító előadást osztálytársainak a tetoválásról!”) választottam. Majd következett az eredményhirdetés, én a 3.helyezett lettem, így az oklevél mellé kaptam egy könyvet is, Babits Mihály Füveskönyvét. A verseny nagyon jó hangulatban telt, örülök, hogy részt vehettem rajta. Minden résztvevő nagyon kedves volt, a zsűri tagjai is oldották az izgalmat egy-egy mosollyal, vicces megszólalással. Köszönjük a felkészítést Tar Patrícia Tanárnőnek!”
Alex:
„Először voltam olyan versenyen, amelynek szóbeli része is volt, így nem kicsi versenytapasztalatom ellenére is képes volt ez a megmérettetés újat mutatni számomra. Előzetesen készülni régebbi feladatsorok és szóbeli témák átnézésével tudtam. Az írásbeli rész megírásával kezdtünk, amire 45 perc állt rendelkezésünkre. Ez hasonló volt más magyarversenyek feladatlapjához, azzal a különbséggel, hogy itt nyelvhelyességi és közmondásokkal foglalkozó feladványok is voltak. A szóbelin három téma közül lehetett választani: az egyik egy televíziós riport volt nyelvtanulással kapcsolatban, a második egy az osztályom körében tartott vitaindító előadás a tetoválásokról, a harmadik pedig egy elmélkedés, hogy milyen a jó iskola - én a középsőt választottam. A verseny hangulata nagyon jó volt, a két rész között, ill. után is lehetőségünk volt egymással beszélgetni, és a zsűri sem volt szúrós tekintetű. Megyei második helyezést sikerült elérnem, amellyel kvalifikáltam magam az október 13-15-ig tartandó országos fordulóra. Remélem, ott is hasonlóan szép eredményeket sikerül majd elérnem.”
Gratulálunk a két versenyzőnek, és szurkolunk Alexnek az országos megmérettetésen!
Tar Patrícia



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése