2016. január 2., szombat

Pályaorientációs nap az NLG-ben


Az immár hagyománnyá vált pályaorientációs napon ismét egykori NLG-s diákoktól kaptunk ízelítőt saját szakmájukból, valamint annak nehézségeiből és szépségeiből. Meghívott vendégeink mindegyike egykor hozzánk hasonlóan félelmekkel, kétségekkel tele, ám mérhetetlen lelkesedéssel és reményekkel állt a pályaválasztás előtt, majd hozta meg döntéseit. Ugyanonnan indultak, mégis teljesen eltérő utakon folytatták: építész, történelemprofesszor és fizikatanár csak néhány azon számtalan szakma közül, amelyeket a pénteki napon megismerhettünk. Egykori öregdiákok meséltek életútjukról, karrierjük felépítéséről, és megosztották velünk személyes élményeiket, tapasztalataikat, sőt, egy-pár régi „enelgés” történetet is felelevenítettek.

Megtudtuk, hogy milyen a mérnökök élete, mely kihívásokkal találkoznak nap mint nap, és megerősítettek minket abban is, hogy kizárólag stabil matematikatudással érdemes műszaki pályára lépni.

Meghallgathattuk egykori bölcsészhallgatók beszámolóit gimnáziumi és egyetemi éveikről, illetve megszerzett tudásuk kamatoztatásáról, mindebből pedig ismét megbizonyosodhattunk a nyelvtanulás fontosságáról. Az elhangzottak alapján nyilvánvalóvá vált, hogy bölcsésznek lenni nem szakma, sokkal inkább hivatás, sőt, életérzés.

Tanári pályát választott öregdiákok felsoroltak minden örömöt vagy éppen bosszúságot, amit szakmájuk adott nekik, és tanácsokkal látták el a szintén tanárnak készülő diákokat. A hivatáshoz elengedhetetlen képességek és tulajdonságok mellett szóba kerültek a tanárképzés változásai és az általuk nyújtott új lehetőségek is.

A meghívottak nem meggyőzni akartak saját szakmájuk ígéretességéről, nem volt céljuk rábeszélni minket arra, hogy hozzájuk hasonló útra lépjünk. Mindössze elmondták véleményüket, tanácsokat adtak, és rávilágítottak a pályájukban rejlő lehetőségekre.

Nagy Lajos Gimnázium Kövesdi Dóra 11.A

(Erről a programról blogunkban november 25-én írtunk, sok képpel illusztrálva.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése