Barczi Péter: - Nem, ez elég lassan alakult ki. Mielőtt be kellett adni a jelentkezési
lapot, azelőtt néhány
nappal tudatosult bennem. Ugyanakkor szerencsém is volt, hiszen az általános
iskolában és a középiskolában is jó osztályba kerültem és remek tanáraim
voltak. Az iskolába járást soha nem éreztem nyűgnek, így végül negyedikben, nem sokkal
a határidő előtt vált
biztossá hogy tanár szeretnék lenni.
Ignéczi Dóra: - A családja, szülei hogyan fogadták
hogy pedagógus lesz Önből?
B.P.:
- Ők végig támogattak. Nem próbáltak meg lebeszélni róla,
örültek neki hogy így döntöttem és azt gondolom, hogy büszkék is rám.
N.D.: - Rossz gyereknek számított a Tanár úr?
B.P.: - Sosem volt ötös a magatartásom de azért nem
számítottam egy égetni való gyereknek, megvolt a mozgás igényem, inkább csak
kiéltük az ötleteinket. Persze rengeteg ötletünk volt …Igazi, klasszikus
diákcsínyt nem tudnék kiemelni. Talán az április elsejei teremcserék, de a
nagyobb horderejű
turpisságok már az idő
homályába vesztek.
I.D.: - Mi alapján választotta a matematikát és a
fizikát, mint tantárgyakat?
B.P.: - Adta magát. Érdekes mert az általános iskolában
nagyon szerettem a magyart, történelmet (természetesen ma is) sőt, még nyelvi
versenyeken is részt vettem, de aztán a gimnáziumban egyértelművé vált,
hogy nekem a matematikával és a fizikával kell foglalkoznom a továbbiakban. Ezt
köszönhetem annak, hogy a középiskolában Rozmán Gyula matematikából, Márton
János pedig fizikából tanított. Ők
nagyon meghatározták ezt a döntésemet, életemet. Hatalmas
tanáregyéniségek. Hálás vagyok a sorsnak, hogy mindkettejükkel taníthattam
együtt itt az NLG-ben.
N.D.: - Egykori "nagylajososként" van olyan
emléke, amire ma is szívesen visszaemlékszik?
B.P.: - Rengeteg van, osztálykarácsonyok és
kirándulások vagy az egykori építőtáborok.
Ugyanakkor azt kell mondanom, hogy minden nap egy élmény volt, harmadikban és
negyedikben már nem kettőkor
hanem négykor, esetleg ötkor mentünk haza. Addig ott
maradtunk kosarazni, focizni. Kialakultak életre szóló barátságok és ezek a
legfontosabbak.
I.D.: - A Tanár úrnak idén végez az osztálya. Hogyan
emlékszik vissza erre az elmúlt négy évre? Voltak nehezebb pillanatok?
B.P.: - Nem, azok nem voltak. A kisebb hullámvölgyek
meg természetesen beleférnek. Nagyon korrekt volt a kapcsolat az osztállyal,
remek közösség, jó szellemiségű és összetartó osztály. Szép példa erre a
szalagavatós produkciójuk is. És remélem, az érettségi eredményeik is szuperek
lesznek.
N.D.: - A diákok életében fontos pillanat, amikor
választani kell,hogy hol szeretnék folytatni tanulmányaikat. Adott nekik
tanácsokat, vagy ez már mindenkinél egyértelmű volt?
B.P.:
- Nem mindenki tudta biztosan. Próbáltam nekik tanácsokat
adni, de azt én is tudom hogy tizennyolc évesen másként láttam a világot, mint
a tanáraim. Igyekeztem pont emiatt hasznos tanácsokat adni, de igazából szép
ebben az egészben hogy mindig van lehetőség
újrakezdeni. Vannak akik elsőre
tudják hogy mivel szeretnének foglalkozni, de vannak akik
nem. Sok korábbi tanítványomra vagyok büszke és közülük sokaknak hatalmas kerülőket kellett megtenniük
azért, hogy eljussanak oda,ahol ma tartanak.
I.D.: - Mennyire nehéz összeegyeztetni a családot és
az iskolai teendőket?
B.P.:
- Logisztikázunk egész nap, hogy a gyerekeinket úgy tudjuk
nevelni, ahogy nekik a legjobb, ahogy mi szeretnénk. Sok lemondással jár és
több kompromisszumot is kell kötni. És el kell még mondanom, hogy ez nem menne,
ha nem kapnánk rengeteg segítséget a nagyszülőktől, testvérektől, barátoktól,
kollégáktól.
N.D.: - Nincs diák, aki ne tudná, hogy nagy foci
drukker. Vannak más sportágak is, amelyeket figyelemmel követ? Melyik a kedvenc
foci csapata?
B.P.: - A Viktória FC. Tetszenek az amerikai
sportágak- amerikai foci, rögbi vagy a darts de tulajdonképpen mindenevő vagyok. Bár, hogy őszinte legyek,
engem a sportnak inkább az emberi oldala érdekel, nem pedig a győzelem. Leginkább
olyan szempontból követem az eseményeket, hogy egy-egy sportoló lelkében vajon mi zajlik éppen. Tisztelem és elismerem az egyéni sportot űzőket, de a
csapattal közösen elért sikert semmi sem tudja pótolni.
I.D.: - Kecskés Tanár Úrtól már többször hallottunk
biciklis történeteket, melyekben Ön is szerepelt. Még mindig nagy szerelmese
ennek a sportágnak?
B.P.: - Nagyon szeretem, és szoktam is kerékpározni,
de hosszabb távokat nem nagyon iktattam még be. A jövőben terveim között
szerepel, hogy körbebiciklizem a Balatont.
N.D.: - Egy folyosói pletyka szerint idén búcsút int a
tanításnak. Van ennek valóságalapja?
B.P.: - Nem tudom, honnan jönnek ezek a hírek, de erről szó sincs.
Jól érzem magam a Nagy Lajosban, megtalálnak itt a kihívások.
Van egy újításunk, ahol a riportalanynak egy számot
kell választania. Minden szám mögött egy aktuális témájú kérdés található,
amire reagálnia kell. Barczi Tanár Úr száma a magyar női focihoz kapcsolódott.
B.P.: - Azt gondolom, hogy a magyar egy tehetséges nép,
hogy lesz-e sikeres is, az két tényezőn
múlik. Az egyik, hogy ez a tehetség mennyi
szorgalommal, kitartással, alázattal párosul. Ez nemcsak a női focira érvényes,
de az élet minden területére is. Csak ebből kiindulva a magyar női foci fényes
jövő elé nézhetne.
Ugyanakkor vannak dolgok, amiken rendszer szinten kellene változtatni. Például
sokkal fiatalabb korban el kellene kezdeni tudatosan felépíteni a játékosokat
fizikálisan, mentálisan.
Köszönjük a beszélgetést.
Ignéczi Dóri (11/C), Németh Doloresz (11/B)
A Tanárportrék sorozatot ezentúl Dóri és Doloresz jegyzik.
Vincze Bence és Németh Zsófi elballagnak. Nagy köszönet Nekik ezért a jó ötletért és a riportokért, melyeket hét NLG-és tanárral készítettek.
A Tanárportrék sorozatot ezentúl Dóri és Doloresz jegyzik.
Vincze Bence és Németh Zsófi elballagnak. Nagy köszönet Nekik ezért a jó ötletért és a riportokért, melyeket hét NLG-és tanárral készítettek.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése