2016. február 1., hétfő

NLG Szalagavató 2016. január 29.

Kányádi Sándor

 Álmodó

Várost álmodtam ide én;
fölraktam, itt van: az enyém.
Utat álmodtam, kész az út;
fürkészem: milyen messze fut?
Fényrõl álmodtam: fény ragyog.
És álmodtam egy ablakot,
ahonnan majd a végtelen
tavaszi eget nézhetem.
Megvan végre az ablakom,
van szobám, ahol lakhatom,
van alázatos szőnyegem,
naponta többször ehetem.
Mi kell még – kérdik –, nem elég?
Örülök persze – szólanék,
de csak a fejem ingatom.
Állok némán – és álmodom.
 


Mint minden évben, a szalagavató idén is a végzősök bevonulásával kezdődött az általuk választott zenére, amely  megteremtette az ünnepi és komoly alaphangulatot. Szerencsére Gáspárné Zsolnay Zsuzsanna igazgatónő beszéde ismét mosolyt csalt a jelenlévők arcára, amikor megemlített néhány jellegzetes pillanatot az osztályok életéből. Ezt követően sor került a szalagtűzésre.  A műsorvezetők, Bödei Eliána  és Sulyok Gergő (11/C) olvasták fel  az újdonsült szalagos diákok nevét, akik büszkén, csillogó szemekkel álltak osztályfőnökük elé. 
Nem maradhatott el az Anna Örök Alapítvány díjainak átadása sem, melyben az idén négy tanuló részesült: Némethy Zsófia, Piri Melinda (12/A), Gajdán Viktor  és Nagy Ida (12/C). A tanári kar őket választotta  önzetlen közösségi munkájuk és jó tanulmányi eredményük alapján. 
Az ünnepi részt Köbli Luca (11/B) zárta versmondásával, illetve a végzősök azzal a szép gesztussal, hogy egy szál virágot adtak át szüleiknek és tanáraiknak megköszönve mindazt, amit értük tettek.
A szünetben Nardai Borbála (11/C) és Tóth Boglárka (12/D) kápráztatták el a nézőközönséget akrobatikus táncukkal, melyet az Imagine Dragons Radioactive című számára készítettek. 
Ezután az osztályok foglalták össze és idézték fel az elmúlt gimnáziumi időszakot ötletes zenés-táncos műsoraikkal, majd a négy osztályfőnök  meglepetésként  közösen  énekelt. Dalukhoz tapsolva csatlakoztak az osztályok.
A bál az NLG fiúkórusával  vette kezdetét, és a jó hangulat éjfélig kitartott.
Ignéczi Dóri (11/C)
/Az NLG Királyi Képtárban látható képeket is Dóri készítette/


Tóth Árpád

Ma lelkemet...

Ma lelkemet libegni bontom,
Mint zászlót zúgat szűzi szél,
Kitűzve büszke bástyaponton,
Magasra leng a horizonton,
És leng s ragyog és leng s zenél.

Ragyog és leng, mint drága kelme,
Melyet ha duzzaszt tiszta lég,
Úgy csattog, mintha énekelne,
S mint nagy selyemszárny, égbe kelne,
S kék keblére zárná az ég.


Luca tolmácsolásában az ünnepségen a fenti két verset hallottuk. Szerintem szépek és az alkalomhoz illőek, szeretném megosztani Veletek.

 Katt még az alábbi linkekre:
http://www.nyugat.hu/tartalom/galeria/gal20160129234431

http://vaskarika.hu/galeria/kepek/4862/NLG_szalagavato_2016/


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése