A Témahét
célja a digitális pedagógia népszerűsítése az iskolákban, az, hogy ne csak az
informatika órák szóljanak a digitális kompetenciafejlesztésről. Iskolánk az
idei tanévben Pataki Ágnes vezetésével vett részt a programban: áprilisban egy
héten keresztül különböző tanórákon digitális projektek valósultak meg, s
rengeteget tanultunk a nethasználatról is.
A mi
osztályunk Tar Patrícia tanárnővel irodalomórai projektet vállalt, mely a
Kor/Jel/Kép elnevezést kapta. Ennek során az eddig megismert művelődés- és gondolkodástörténeti korszakok
áttekintése, összevetése volt a kitűzött cél, az antikvitástól a romantikáig.
Már mindenki
izgatottan várta a rendhagyó irodalomórát. A tanulók egy csoportja előzetes feladatot kapott; fel kellett kutatnunk a nagyobb korszakok
jellemzőit, tulajdonságait, s digitális képeken elevenítettük meg őket. A képek
készítése rengeteg befektetett energiát igényelt, ennek ellenére remekül
szórakoztunk, és sokat tanultunk a feladatból. A tanórán három csoportba
rendeződtünk. Minden csapat segítségül hívott egy-egy okostelefont vagy
tabletet, amin az előzőleg elkészített táblázatok voltak találhatóak. A feladat
látszólag egyszerű volt, el kellett döntenünk, hogy az adott fényképen látható "jelkép",
"embléma" melyik korhoz kapcsolódik. Néhány képnél egyértelműen,
pillanatok alatt tudtunk döntést hozni, azonban voltak olyanok, amelyeknél csak
hosszas gondolkodás után jutottunk el az általunk helyesnek gondolt
megoldáshoz. Volt például az anonimitást
jelképező csuklyás fiú; széttépett könyv a szándékolt romantikus töredékességet
kifejezendő; vagy erkélyes-szerenádos, a lovagi lírát felidézvén. Amikor
végeztünk a beosztással, a képeket készítő diákok és a tanárnő leellenőrizték
válaszainkat, majd ezek után minden csapat megindokolta döntéseit. Mindhárom
csapat kiemelkedő pontszámmal zárta az órát, a tanárnő igazán büszke volt ránk.
A feladat gördülékenyen zajlott, nem volt olyan, aki ne élvezte volna ezt a
rendhagyó, jó hangulatú órát. Köszönjük a lehetőséget tanárunknak, és a képeket
készítő osztálytársainknak! Reméljük, a jövőben is lehet részünk hasonlóan
élvezetes tanórában.
Szombathelyi Nagy Lajos Gimnázium
Bartik Janka, Pungor Laura 11.C
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése